וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפקח על הבנקים מגביל את הצמיחה של כאל

אתי אפללו

19.8.2010 / 7:05

דו"חות כאל חושפים שורת מגבלות חדשות שחזקיהו הטיל עליה: השגת הלימות הון של לפחות 15% עד סוף השנה, והנחיה שלא להגדיל מהותית את הפעילות מול בתי עסק. עו"ד דוד חודק יגיש לדיסקונט את הדו"ח על הליקויים בכאל בסוף החודש



>> המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, הטיל שורה של מגבלות על כאל - כך עולה מהדו"חות הכספיים שפירסמה השבוע החברה. כאל מציינת כי היא נערכת ליישום מלא של הנחיות המפקח. ההנחיה הראשונה של המפקח היא שהלימות ההון של כאל לא תפחת מ-15%, כשהחברה צריכה להגיע ליעד זה עד סוף השנה. גם לחברה הבת של כאל דיינרס קבע המפקח דרישות הון מעל ההון המינימלי - 9%.

כאל מדווחת בדו"חות הכספיים כי שיעור הלימות ההון בסוף הרבעון השני היה 16.3%, וכי החברה החליטה לא לחלק דיווידנד שיוריד את הלימות ההון מתחת ל-15.5%. בנוסף, הורה המפקח על קיום הליך הפקת לקחים. החברה ציינה כי כחלק מההליך מונה עו"ד דוד חודק להגיש דו"ח בעניין.



על פי ההוראה, ההליך צריך להסתיים עד 30 בספטמבר, כשככל הידוע חודק יגיש את מסקנותיו לחברת האם של כאל, בנק דיסקונט, בשבוע האחרון של אוגוסט. בנוסף, בימים אלה מבצעת חברת ארנסט אנד יאנג קוסט פורר גבאי עבודה בכאל, הכוללת בחינה של ההוראות והנוהלים בכל אחת ממחלקות החברה - כדי לוודא תקינות של נוהלי העבודה.



בתחום סליקת הסחר האלקטרוני הורה המפקח: "כאל לא תרחיב באופן מהותי את הפעילות עם בתי העסק עד להשלמת גיבוש מדיניות חיתום, שתהיה עקבית עם תוכניות הציות של הארגונים הבינלאומיים ואישורה על ידי האורגנים המוסמכים בחברה, ועד לקבלת אישור מהפיקוח על הבנקים להפסיק את הדיווח על חולשות בבקרה הפנימית על דיווח כספי".



בקשר לגיבוש מדיניות החיתום ואישורה, כאל כבר גיבשה מדיניות כזו. המדיניות קיבלה אישור מויזה אירופה למדיניות שגובשה, אשר אושרה בדירקטוריון.



בקשר להפסקת דיווח החולשות בדו"ח הכספי, בדו"חות הקודמים כאל דיווחה על שתי חולשות מהותיות (בתחום הסיווג של הוצאות הפרסום ובתחום הסליקה האלקטרונית) ובדו"ח לרבעון השני על אחת בלבד (בתחום הסליקה האלקטרונית), והיא עדיין לא קיבלה אישור מהפיקוח להפסיק את הדיווח על חולשה זו. על כן, החברה לא תוכל, בינתיים, להגדיל באופן מהותי את הפעילות עם בתי העסק. כאל חזרה בחודשים האחרונים לגייס לקוחות חדשים בתחום הסליקה האלקטרונית, אבל הצמיחה אינה יכולה להיות מהותית עד לקבלת אישור מבנק ישראל.



"עד לאישור המדיניות והשלמת הליך הפקת הלקחים לא יחולקו בונוסים לנושאי משרה בחברה ולא יאושרו הסכמי שכר לנושאי משרה חדשים, הכוללים תמריצי תגמול", הורה המפקח. כאל לא גיבשה עדיין מדיניות תגמול מכיוון שכל מדיניות התגמול בקבוצת דיסקונט נמצאת בבחינה. כלומר, לא נקבע עדיין מרכיב בונוס בהסכם השכר של כל נושאי המשרה החדשים שהצטרפו לחברה בחודשים האחרונים, ובכלל זה של כמה סמנכ"לים חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully