וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנקי וול סטריט עומדים בפני הפסדים פוטנציאליים בסך 133.8 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

19.8.2010 / 7:23

להערכת חברת המחקר קומפאס, תביעות בגין הפסדים בשוק המשכנתאות עשויות לפגוע בבנקים הגדולים בארה"ב



בנק אוף אמריקה וג'יי.פי מורגן צ'ייס נמנים עם 11 בנקים שעשויים לספוג הפסדים כוללים בסך 133.8 מיליארד דולר בגין תביעות משקיעים ומבטחים להחזרים על הלוואות שסרחו, לפי ניתוח שביצעו חברות המחקר קומפאס פוינט ריסרץ' וטריידינג. לפי הדו"ח, שפורסם בבלומברג, דויטשה בנק וגולדמן סאקס יימנו אף הם עם הבנקים שיסבלו מההפסדים הגדולים ביותר בתחום זה. דוברי הבנקים לא מסרו תגובה לבלומברג.



האנליסט כריס גמאיטוני כתב כי להערכתו, עלויותיהן של תביעות אלה עשויות לנוע בין 55.3 מיליארד דולר, לפי התרחיש הטוב ביותר, לבין 179.2 מיליארד דולר לפי התרחיש הגרוע ביותר. הפסד זה יתווסף להפסד בסך 28 מיליארד דולר שלהערכת קומפאס יידרשו על ידי פאני מיי ופרדי מאק.




בשנה האחרונה הוטחו בבנקים רבים תביעות הן מצד רוכשי משכנתאות ומבטחי הלוואות, הטוענים כי הבנקים מכרו אג"ח מגובות נכסים למשקיעים בהתבסס על נתונים כוזבים או מטעים בנוגע לשוק המשכנתאות. עם התובעים נמנית חברת ביטוח המשכנתאות mbia, כמו גם בנקי משכנתאות ממשלתיים בארה"ב.



ההפסדים שצופה גמאיטוני עשויים לעלות על 10% מהערך המאזני ב-8 בנקים. לדבריו, הפסדים אלה אינם צפויים לשתק בנקים כליל, אך עשויים להכביד על רווחיותם למשך שנים ארוכות. "קהילת המשקיעים ברובה אינה מבינה את עוצמת הבעיה", אמר גמאיטוני בראיון טלפוני לבלומברג. בטרם הצטרף לקומפאס, שימש גמאיטוני אנליסט בכיר בחברת המשכנתאות הממשלתית פאני מיי. הדו"ח שכתב התבסס על הערכות לגבי היקף חיתום האג"ח מגובות המשכנתאות בבנקים, והערכה כי 80% מההלוואות שלא נפרעו היו לא תקינות באופן כלשהו.



בנק אוף אמריקה, שרכש את חברת המשכנתאות קאנטריווייד פייננשל ב-2008, עשוי לעמוד בפני הפסד בסך 35.2 מיליארד דולר לפי קומפאס - 17% מהערך המאזני של הבנק. ג'יי.פי מורגן צ'ייס, שרכש את בר סטרנס ואת וושינגטון מיוצ'ואל עשוי להפסיד 23.9 מיליארד דולר, 13% מהערך המאזני שלו. דויטשה בנק, עשוי להפסיד 14.1 מיליארד דולר, 21% מהערך המאזני שלו. גולדמן סאקס עשוי להפסיד 11.2 מיליארד דולר - 11% מהערך המאזני, לפי הדו"ח.



"ההפסדים לא יגרמו לבעיות נזילות, כיוון שלבנקים רווחים אחרים, וההפסדים גם יתפרשו על פני מספר שנים", אמר גמאיטוני וציין כי להערכתו מרבית ההפסדים יירשמו ב-3 השנים הקרובות. "זה יהיה דומה לדימום איטי", אמר. הבנקים צפויים לעמוד בפני שנים ארוכות של סכסוכים משפטיים, כיוון שהם "אלו שנותרו עומדים", בעוד מאות מלווים שפעלו ישירות מול רוכשי הבתים קרסו, הסביר גמאיטוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully