וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדל השקיעה בבורסות שעלו יותר מכולן - אבל סיימה אחרונה בתשואות

נועם בר

19.8.2010 / 7:05

דווקא הפניקס, שחשופה פחות מכולם לחו"ל, מדורגת ראשונה בתשואות כבר חודשיים



קרנות פנסיה

קרנות הפנסיה וביטוחי המנהלים סיימו את יולי עם תשואות גבוהות בטווח של 1.7%-2.7%. הפניקס מובילה את התשואות החודשיות הן בקרנות הפנסיה והן בביטוחי המנהלים זה החודש השני ברציפות, עם תשואה של 2.57% בפנסיה ו-2.67% בפוליסה המשתתפת ברווחים (קרן י) שהיא מנהלת.



ההובלה של מפתיעה על רקע החשיפה הנמוכה שיש לתיק ההשקעות שלה לחו"ל ביחס לשאר הענף, בה בעת שדווקא ביולי שוקי המניות בחו"ל השיגו תשואה גבוהה מזו שהושגה בשוק המניות הישראלי. החשיפה לחו"ל של הפניקס הסתכמה בסוף יוני ב-8% בקרן הפנסיה וב-18.8% בפוליסות המשתתפות. זאת, בעוד שבשאר חברות הביטוח הגדולות נעה החשיפה לחו"ל בטווח של 19.2%-23% בקרנות הפנסיה, וטווח של 19.3%-38% בפוליסות המשתתפות.



בחשיפה הגבוהה יחסית של הפניקס למניות אין כדי להסביר את ההובלה בתשואת יולי. זאת, כשמהעבר השני נמצאת מגדל עם שיעור חשיפה גבוה יותר למניות. זה לא מנע ממנה לסיים את יולי עם התשואה הנמוכה ביותר גם בענף קרנות הפנסיה וגם בזירת הפוליסות המשתתפות.



"שומרים על פיזור גבוה"



קרן הפנסיה מקפת של סיימה את יולי עם תשואה של 1.69%, ואילו הפוליסה המשתתפת ברווחים שלה סיימה את החודש עם תשואה של 2.09% בלבד. כמו הפניקס, גם התשואות שהשיגה מגדל מפתיעות. מגדל, שמבין חברות הביטוח מחזיקה בשיעורי החשיפה הגבוהים ביותר למניות חו"ל, היתה אמורה להציג ביולי ביצועים עודפים על המתחרים.



גם בחודש הקודם הניבה מגדל למשקיעיה תשואה נמוכה מהמתחרים, ובכך הידרדרה למקום האחרון בטבלת התשואות המצטברות מתחילת 2010. בקרנות הפנסיה ממוקמת מקפת בסוף הטבלה עם תשואה של 3.68%, ובביטוחי המנהלים ממוקמת הפוליסה המשתתפת של מגדל בסוף טבלת הפוליסות הגדולות עם תשואה של 2.91%.



במגדל לא מצליחים להסביר את התשואה הנמוכה יחסית למתחרים בחודשיים האחרונים. הם מציינים כי הפיזור בתיק ההשקעות של מגדל הוא כזה שאין בו שום נכס מסוים שיכול לגרור את התיק למטה. "ההשקעות מנוהלות לטווח ארוך, ולכן גם בדיקת התשואות שמושגות בפוזיציות אצלנו היא על פני טווחי זמן ארוכים", אמר אתמול עומר קרייזל, מנהל ההשקעות הראשי של כספי העמיתים במגדל.



בהסתכלות ארוכת טווח של שלוש שנים על תשואות קרנות הפנסיה בולטת הראל גלעד פנסיה עם תשואה מצטברת של 24.5%. נכסי קרן הפנסיה של הראל עברו החודש את רף 9 מיליארד השקלים. קרן אחרת שחצתה רף נכסים משלה היא מקפת של מגדל, שעברה ביולי את רף ה-20 מיליארד שקל.



מבטחים יוצאת לחו"ל



למרות ההובלה של הפניקס בתשואות בחודשיים האחרונים, קרן הפנסיה שלה עדיין ממוקמת במקום האחרון בתשואות המצטברות לשלוש השנים האחרונות. בביטוחי המנהלים המצב חריף יותר: הפוליסה המשתתפת של הפניקס עדיין מחזיקה בתשואה מצטברת שלילית של 1.45% בתקופת זמן זו - ועוד לא כיסתה את הפסדי 2008.







רמי ארמון, שמונה באחרונה לסמנכ"ל ההשקעות של מבטחים, קרן הפנסיה הגדולה בישראל, מספר על המצב הבעייתי שבו נמצאים כיום גופי השקעות גדולים כמו קרנות פנסיה, שנהנים כל חודש מתזרים מזומנים אדיר של מאות מיליוני שקלים. "האלטרנטיבות להשקעה בשוק האג"ח בישראל ובחו"ל הולכות וקטנות. המרווחים שם מצטמצמים ומלבד הזדמנויות בודדות שניתן למצוא פה ושם באג"ח בארה"ב ובאירופה - מדובר באפיק לא אטרקטיבי להשקעה". לדבריו, רמת המחירים של המניות כיום הוגנת מאוד, בפרט מול המצב באפיק האג"ח.



"מבטחים נהנית מצבירה ממוצעת של 300 מיליון שקל בחודש. זה מחייב אותנו להגדיל את אפשרויות ההשקעה של הקרן ולחפש הזדמנויות ואפיקים חדשים גם בחו"ל, כמו עסקות נדל"ן מניב". מצוקת עודף המזומנים, כפי שארמון מספר עליה, היא האחראית לגידול המתמיד בחשיפה של הקרן לחו"ל. בשנה האחרונה גדלה החשיפה של מבטחים לחו"ל ב-7% והיא מגיעה כיום לשיעור של 18%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully