וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראכרט מבקשת לשלם פחות מס על הרווח ממניות מאסטרקארד

אתי אפללו

19.8.2010 / 8:59

ויזה כאל, שמכרה השנה מחצית ממניות ויזה שהיו ברשותה - ורשמה הכנסה של 22 מיליון שקל



חברת יורופיי מתשלובת ישראכרט פנתה לרשות המסים והודיעה כי היא חולקת על שומת מס שקיבלה ב-2006 המתייחסת למכירת מניות מאסטרקארד על ידה. חברות כרטיסי אשראי החברות בארגון מסטרקארד מחזיקות בסוג מסוים של מניותיו, המוקצות להן עם הצטרפותן לארגון.



ב-2005 החליטה מאסטרקארד להנפיק את מניותיה לציבור. כחלק מההנפקה קיבלו כל החברות בארגון, ובכללן ישראכרט, אפשרות לבצע שינוי בסוג המניות שהחזיקו במאסטרקארד, ולמכור חלק מהן. במסגרת זו מכרה יורופיי ב-2006 מניות שהניבו לה הכנסה של 41 מיליון שקל. ב-2007 מכרה יורופיי מניות שהניבו לה הכנסה של 138 מיליון שקל, כשמניות שהניבו הכנסה של 101 מיליון שקל נמכרו לחברה האחרת ישראכרט. ב-2008 נמכרו מניות שהניבו הכנסה של 26 מיליון שקל.



ישראכרט סיווגה את מכירת המניות כמכירה המניבה רווחי הון. על פי פקודת מס הכנסה, על הרווח במכירה שנוצר עד 2003 ישולם מס בשיעור מס החברות בשנת המכירה (שהיה ב-2006 31%) ועל היתרה - מס רווחי הון בשיעור 25%.



ואולם מס הכנסה הגיש לישראכרט שומה שלפיה הסעיף החל על מכירת המניות הוא סעיף הממסה פדיון מניות, ולמעשה מתייחס למקרים שבהם גוף קיבל מניות בהנפקה בלא תמורה או בתמורה נמוכה, ומוכר אותן. במקרה זה, שיעור המס שמיוחס לרווח שנוצר עד 2003 יהיה 35%, כשעל היתרה יחול מס בשיעור 25% (אם המחזיק הוא בעל מניות מהותי, או 20% אם לא).



ככל הנראה, שיעור הרווח המיוחס לתקופה שלפני 2003 מהותי במכירת מניות מאסטרקארד מכיוון שזהו הפער הגדול בין שני הסעיפים: 31% לפי מס רווחי הון ו-35% לפי מס פדיון מניות. עם זאת, לישראכרט השגות על סיווג זה של רשות המסים. ההתדיינות בין רשות המסים לישראכרט נוגעת ל-2006, אבל הסיווג יהיה משמעותי לישרכארט כיוון שבשנים שלאחר מכן ביצעה יורופיי מכירת מניות נוספת. הסוגייה רלוונטית גם לחברות נוספות, למשל ויזה כאל, שמכרה השנה מחצית ממניות ויזה שהיו ברשותה - ורשמה הכנסה של 22 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully