וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'נרל מוטורס הגישה בקשה להנפקת מניות דואלית - ב-NYSE ובטורונטו

רויטרס

19.8.2010 / 8:59

הנפקת המניות הראשונה לציבור של GM עשויה להיות הגדולה מאז הנפקת ויזה ב-2008, ולעמוד על 20 מיליארד ד'



(gm), יצרנית המכוניות האמריקאית, עשתה צעד נוסף בדרכה להשיב לממשל האמריקאי את כספי הסיוע שקיבלה על ידי הגשת המסמכים לקראת הנפקת מניות ראשונה לציבור (ipo), בצעד שעלול להיות קריטי לממשל אובמה.



יצרנית המכוניות הודיעה לרשות לניירות ערך בארה"ב (sec) כי בכוונתה להנפיק מניותיה בבורסות nyse ובבורסת טורונטו, בהנפקה ראשונה לציבור אשר מגיעה בימים בהם שוק המכוניות העולמי אינו בשיאו ועלול להיתקל בקשיים נוספים.




ממשל אובמה מעוניין לכנות את חילוצה של ג'נרל מוטורס, באמצעות הזרמה של 50 מיליארד דולר, כהצלחה לאור הביקורות והסקפטיות הציבורית, אך ישנם כאלה שחוששים מההנפקה.



הנפקת המניות של ג'נרל מוטורס עשויה להיות הגדולה בעולם מאז הנפקתה של ענקית האשראי ויזה במארס 2008, אשר שוויה נאמד בכ-19.7 מיליארד דולר. gm עשויה לגייס 20 מיליארד דולר באמצעות ההנפקה, אך אנליסטים הזהירו כי גודל ההנפקה עלול להיות תלוי בביקוש של המשקיעים. עדיין לא ברור איך יגיבו המשקיעים לחברה שעברה ארגון מחדש ורשמה בינתיים רק שני רבעונים רצופים של רווח מאז פשיטת הרגל.



במסמכים שהגישה ג'נרל מוטורס ל-sec לא נאמר כמה מניות יונפקו ב-ipo. "אנחנו מסתכלים על מחצית שנה שנייה שעלולה להיות חלשה יותר מהראשונה", אמר דניס וירג, נשיא חברת היעוץ אוטומוטיב קונסולטינג, והוסיף: "זה יכול בהחלט לפגוע במכירת המניות".



"אני לא חושב שזהו הזמן המתאים להנפקה", סיכם וירג, "זה צעד שהוא יותר פוליטי מאשר פרקטי".



המסחר במניות ג'נרל מוטורס צפוי להתחיל בין סוף אוקטובר וחג ההודיה האמריקאי ב-25 בנובמבר, כך אמרו מקורבים לחברה. משמעות הנפקת המניות בסוף אוקטובר היא שהמסחר במניה עשוי להתחיל ממש לפני הבחירות לקונגרס האמריקאי. בכירים בממשל האמריקאי הכחישו קשר בין ההנפקה לבחירות.



ג'נרל מוטורס, בת ה-102 שנים, צפויה לשוב להיסחר בבורסת nyse תחת הסימול gm, אותו סימול שהיה לה לפני פשיטת הרגל. הנפקת המניות בבורסת טורונטו מדגישה את סיועה של ממשלת קנדה בחילוץ ג'נרל מוטורס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully