וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קליל העלתה את מחיר חלונות האלומניום ורשמה עוד רבעון טוב: הרווח התפעולי גדל ב-13%

ליאור זנו

19.8.2010 / 11:11

מכירות החברה עלו ל-78.2 מיליון שקל; החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד של לפחות 30% מהרווח הנקי השנתי



חברת האלומיניום , שבשליטתו של צור דבוש, פירסמה היום את דו"חותיה הכספיים לרבעון השני של 2010 ולחצי השנה הראשונה. יחד עם פרסום הדו"חות הודיעה החברה על אימוץ מדיניות חלוקת דיבידנד של לפחות 30% מהרווח הנקי השנתי, אשר יחולק לבעלי המניות בשני תשלומים שנתיים.



הכנסות החברה ברבעון השני עלו ב-24% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-78.2 מיליון שקל. שולי הרווח הגולמי עמדו על 28.9%, שינוי קל משולי רווח של 29.7% שנרשמו ברבעון המקביל.



הגדלת ההוצאות ב-2.6 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל, קיזז במעט את העליה במכירות, וקליל רושמת רווח תפעולי של 10.8 מיליון שקל ברבעון - גבוה ב-13% מהרווח התפעולי ברבעון השני של 2009. בשורה התחתונה, עלה הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה ב-8% והסתכם ב-6.9 מיליון שקל.



תחום עיסוקה העיקרי של קליל הינו פיתוח, עיצוב, ייצור, גימור ושיווק של מערכות אלומיניום לבנייה ותעשייה. החברה מייצרת מוצרי אלומיניום מוגמרים כגון חלונות ודלתות, ומוצרי אלומיניום תעשייתיים ופועלת בעיקר במגזר הבנייה הפרטית והשיפוצים.







חומר הגלם העיקרי המשמש את החברה הוא אלומיניום, שמחירו נקבע בשוק המתכות בבורסת ה-lme בלונדון, ושינויים בו משפיעים על תוצאותיה. ברבעון השני היה המחיר האלומיניום הממוצע 2,096 דולר לטון, גבוה ב-41% ממחירו ברבעון השני של 2009. החברה מסבירה כי העלייה במכירות נובעת מעדכון מחירי המכירה בעקבות התייקרות האלומיניום, בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2009 ומגידול בכמויות המכירה.



מבחינה תזרימית, ייצרה החברה מזומנים מפעילותה השוטפת בסך 3.2 מיליון שקל ברבעון - לעומת 21.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. עיקר הירידה נרשמה בשל הגדלת האשראי שנותנת החברה ללקוחותיה והגדלת המלאים במחסנים. בסך הכל ברבעון קטנה קופת המזומנים של החברה ב-10.2 מיליון שקל, וכעת נמצאים בה 19.5 מיליון שקל.



במבט חצי שנתי, עלו מכירות החברה ב-23% לעומת חצי השנה המקבילה, והסתכמו ב-155.7 מיליון שקל. שולי הרווח הגולמי עמדו על 28.9%, לעומת שולי רווח של 24.8% בחצי השנה הראשונה של 2009. בשל כך, זינק הרווח התפעולי ב-52% ל-22.5 מיליון שקל. בשורה התחתונה, עמד הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות על 15.3 מיליון שקל – קפיצה של 63% לעומת התקופה המקבילה.



אריה (ריצ'י) ריכטמן, מנכ"ל קליל תעשיות, אמר היום כי "השיפור בכל שורות הדו"ח הינו תוצאה של המהלך האסטרטגי אותו ביצענו כאשר יצרנו רשת מתקינים מורשים המספקים חלונות ודלתות של קליל ומעניקים תעודת אחריות כפולה לבונים ולמשפצים. זהו צעד חסר תקדים בארץ ובעולם. מקור כוחו הוא בכך שהוא מייצר ערך הן ללקוח הסופי, הן למתקין החלונות והן לקליל. מכאן שכולם יוצאים נשכרים וזה סוד ההצלחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully