וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה לא יעשו בקיבוץ הזורע עבור 200 אלף שקל?

עמירם כהן

19.8.2010 / 14:07

בקיבוץ החליטו כי בשבת יופקדו גויים על חליבת הפרות. החלטה זו נועדה בשביל לזכות מתנובה ב"מחיר מהדרין", שמשמעו מענק של 200 אלף שקל למי שאינו מעסיק יהודים

בקיבוץ הזורע שהוקם בידי תנועת השומר הצעיר, יהודים לא יחלבו פרות בשבתות ובימים טובים. כך הוסכם בין הקיבוץ לתנובה וזאת על מנת שהקיבוץ יגזור לחלב שלו מחיר מהדרין - הכנסה נוספת של 200 אלף שקל לשנה. כך מדווח המקומון "כוכב יזרעאל" המתפרסם בעיירה יוקנעם הסמוכה לקיבוץ.

על פי ההסכם שנחתם בין הקיבוץ לתנובה, ייחלבו הפרות בשבתות ובימים טובים בידי גויים של שבת, משפחה ערבית - אב ושני בניו, ובידי עובדים לא יהודיים נוספים ככל הנראה תאילנדים. חברי הקיבוץ העובדים ברפת יורשו להוביל את הפרות למכון החליבה, לחטא את העטינים בתמיסת יוד ולנגב אותם במטלית לפני הרכבת מערכת היניקה החשמלית על הפטמות.

כל שאר פעולות החליבה יהיו מותרות רק לגויים של שבת מפני שליהודים אסור לעבוד עם חשמל בשבת ומכון החליבה של הקיבוץ פועל על חשמל, כמו כל מכון חליבה. מסתבר כי על אף האיסור, הרב של תנובה התיר לרפתני הקיבוץ לחלוב את פרותיהם בעצמם עשר שבתות בשנה מכלל השבתות והימים הטובים האחרים, בין היתר, באותם ימים שהגויים של שבת חוגגים את חגיהם, כמו חג הרמדאן. גם עבור החלב הזה תנובה תשלם לקיבוץ מחירי מהדרין, אף שהחלב שנחלב על ידי חברי הקיבוץ לא יימכר כחלב מהדרין.

לקיבוץ הזורע יש תועלות נוספות מהעסקת גויים של שבת בחליבה. ברפת ובסביבתה הותקנו על ידי תנובה 8 מצלמות שבאמצעותן יוכלו פקחי הכשרות של החברה לבדוק באינטרנט האם חס וחלילה וחס יהודים כשרים חולבים את פרותיהם בשבת וחורגים מההסכם. המצלמות מפקחות גם על הכביש המוביל לרפת, על מחסן האחזקה ועל אתרים נוספים, כך שגנבים, אם יבואו לגנוב פרות ועגלות וציוד אחר מהרפת של הקיבוץ יצולמו ויזוהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully