וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוקסקון מנסה לעצור את גל ההתאבדויות: עורכת עצרות המוניות תחת הכותרת "העריכו את החיים"

סוכנויות הידיעות

19.8.2010 / 13:40

פוקסקון הודיעה כי תגייס 400 אלף עובדים חדשים בסין בשנה הקרובה, לאחר שהכנסותיה זינקו ב-50%



פוקסקון, יצרנית הרכיבים של ש-12 מעובדיה שמו קץ לחייהם מאז תחילת השנה, תגייס 400 אלף עובדים חדשים בסין בשנה הקרובה ותקים מפעלים קרוב יותר לבתיהם של עובדיה. במקביל, הסירה החברה את הרשתות שהקימה מחוץ למפעליה, כדי למנוע התאבדות של עובדים, וערכה עצרות עובדים המוניות להעלאת המוראל.



לואיס וו, סגנו של מנכ"ל החברה, אמר לבלומברג כי החברה הטייוואנית מתכננת להגדיל את כוח העבודה שלה בסין מכ-900 אלף ל-1.3 מיליון לאחר שהכנסותיה זינקו ב-50% במחצית הראשונה של 2010, הודות לביקוש הגבוה לאייפד והאייפון וההתאוששות בביקוש העולמי למוצרי אלקטרוניקה. החברה צפויה להתרחב במחוזות הנאן וסיצ'ואן, אמר וו, משום "זה מה שהדור החדש של עובדים רוצה". במקביל, החברה מתכננת לסגור בהדרגה את מפעליה בשנזן, לאחר התאבדותם של 12 מעובדיה בעיר הדרומית.




פוקסקון מייצרת מכשירים פופולריים כמו האייפון והאייפד של אפל, ובין לקוחותיה נמצאות גם דל, hp, נוקיה וסוני אריקסון. מאז תחילת השנה התאבדו 12 מעובדי החברה בעקבות תנאי העבודה הקשים והובילו לביקורות לפיהן החברה מנהלת סדנאות יזע.



במטרה לשים קץ לגל ההתאבדויות הודיעה פוקסקון, שמעסיקה 800 אלף עובדים בסין, על שתי העלאות שכר בחודש יוני. יו"ר פוקסקון טרי גו הוביל סיור ראשון אי פעם במתקניה של החברה לעיתונאים והבטיח כי החברה תעשה ככל שביכולתה כדי למנוע מקרי מוות נוספים. בין היתר, פרסה החברה רשתות מחוץ לבנייניה והעסיקה יועצים פסיכולוגיים. כמו כן, העובדים עובדים כעת בקבוצות של 50 איש, כדי שיוכלו להשגיח אחד על השני במקרה של מצוקה נפשית.



השבוע הסירה פוקסקון את רשתות הביטחון מבנייני החברה, ובמקביל ערכה עצרות המוניות של עובדים לשיפור המוראל, תחת המוטו "העריכו את חייכם, אהבו את משפחתכם, דאגו אחד לשני ובנו לעצמכם עתיד נהדר". העצרת המרכזית נערכה במפעל בשנזן שבו אירעו מרבית ההתאבדויות, ועצרות דומות ייערכו ב-16 המפעלים הנוספים של החברה בסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully