וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות אירופה ננעלו בירידות

נמרוד הלפרן

19.8.2010 / 19:18

מצב הכלכלה החזקה בעולם הוביל את אירופה לשפל של ארבעה שבועות. פאריס ומילאנו נפלו ב-2%, לונדון ירדה ב-1.7% ופרנקפורט איבדה 1.8%

בורסות אירופה נפלו לשפל של ארבעה שבועות לאחר שמספר תביעות האבטלה השבועי בארה"ב עלה לשיא של תשעה חודשים והפעילות הכלכלית באזור פילדלפיה עברה לצמיחה שלילית - נתונים שהגבירו את החששות מפני שקיעתה של הכלכלה הגדולה בעולם במיתון חוזר. מגזרי הפיננסים והסחורות הובילו את הירידות.

בורסת לונדון נסגרה בירידה של 1.7%; פרנקפורט נסוגה ב-1.8%; פאריס ומילאנו צנחו ביותר מ-2%. מדד יורו סטוקס 600 הכלל אירופי ירד ב-1.4%, לאחר שבתחילת יום המסחר כבר עלה ב-0.7% לאחר שהבנק המרכזי של גרמניה העלה את תחזית הצמיחה לכלכלה המקומית ולאחר שממשלת בריטניה דיווחה על גירעון נמוך מהצפוי בתקציב. המדד נמוך כעת ב-6.7% מהשיא של שנת 2010 שרשם באמצע חודש אפריל.

הבנק המרכזי של גרמניה העלה היום את תחזית הצמיחה לכלכלה המקומית בשנת 2010 ל-3%, לעומת תחזית קודמת מחודש יוני לצמיחה של 1.9%. הלשכה הלאומית לסטטיסטיקה בבריטניה מסרה היום כי הגירעון בתקציב הממשלה בחודש יולי הסתכם ב-3.17 מיליארד ליש"ט (5 מיליארד דולר) לעומת גירעון של 5.52 מיליארד ליש"ט בחודש המקביל בשנה הקודמת. הגירעון היה נמוך מתחזיות הכלכלנים אשר צפו גירעון של 4.8 מיליארד ליש"ט.

מנגד, מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי סיפקה חזית המקרו כלכלית בארה"ב חדשות מאכזבות. מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב עלה במפתיע בשבוע שעבר, עלייה שבועית שלישית ברציפות, לשיא של תשעה חודשים. מספר תביעות האבטלה הראשונות גדל ב-12 אלף בשבוע שעבר ל-500 אלף - הרמה הגבוהה ביותר מאז השבוע שהסתיים ב-14 בנובמבר 2009 - מסר היום משרד העבודה האמריקאי. כלכלנים צפו ירידה במספר התביעות לרמה של 478 אלף. נתוני השבוע הקודם תוקנו כלפי מעלה ל-488 אלף תביעות לעומת 484 אלף תביעות שעליהן דווח במקור.

עוד בחזית המקרו בארה"ב: מדד הפעילות הכלכלית באזור פילדלפיה נפל החודש לרמה של מינוס 7.7 נקודות לעומת רמה של 5.1 נקודות ביולי, מסר היום הבנק הפדרלי של פילדלפיה. כלכלנים צפוי עלייה של המדד לרמה של 7 נקודות. קריאה של המדד מעל לרמה של אפס משקפת צמיחה בפעילות, ואילו מדד מתחת לרמה זו מצביע על ירידה בפעילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully