וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימני התאוששות במגזר ההובלה הימית במכולות: שיער האוניות המושבתות נפל מ-12% ל-1.7%

סוכנויות הידיעות

19.8.2010 / 20:27

מולר מארסק, חברת הובלת המכולות הגדולה בעולם, צופה כי 2010 תהיה השנה הטובה ביותר מאז 2004



מגזר ההובלה הימית במכולות, אשר נאלץ בשנה שעברה להשבית יותר מ-12% מהאוניות להובלת מכולות בעולם עקב נפילה חדה בהיקף הסחר הגלובלי, מראה סימני התאוששות. חברת הייעוץ בתחום הספנות axs-אלפאליינר העריכה כי שיעור האוניות המושבתות צומצם כעת ל-1.7% בלבד.



חיזוק נוסף להערכות כי נרשמת התאוששות במגזר, סיפקו אתמול שניים מהגורמים הבולטים ביותר בענף. מולר מארסק (סימול maersk-b.co) הדנית, חברת ההובלה הימית במכולות הגדולה בעולם, העריכה אתמול כי שנת 2010 צפויה להיות השנה הטובה ביותר של החברה מאז 2004, בשיאה של הגאות במגזר הובלת המכולות. זאת לאחר שבשנת 2009 רשמה החברה הפסד שנתי של 1.3 מיליארד דולר - ההפסד השנתי הראשון ב-106 שנות קיומה של החברה.



מארסק (maersk), אשר נוסדה לפני למעלה ממאה שנים והמפעילה צי של יותר מ-700 אניות, דיווחה אתמול על חזרה לרווח במחצית הראשונה של שנת 2010. החברה רשמה במחצית הראשונה של השנה רווח נקי של 2.39 מיליארד דולר, לעומת הפסד של 655 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. הכנסות החברה בתקופה המדווחת צמחו ב-20% לעומת המחצית הראשונה של שנת 2009, והסתכמו ב-27.4 מיליארד דולר.



קים פג'פר, מנכ"ל apm טרמינלס - חברת הפעלת הנמלים של מארסק - אמר כי מפעילות קווי מכולות שוב חזרו לתכנון סביר לקראת העתיד, לאחר שבמהלך המשבר בשנה שעברה המצב היה כה עגום עד כי חדלו להכין תוכניות להמשך. "אנו עדים לחזרה לנורמליות", אמר פג'פר.



חדשות מעודדות על המגזר סיפקה גם חברת dp וורלד מדובאי, אחת ממפעילות מסופי המכולות הגדולות בעולם, אשר דיווחה אתמול כי נפח המכולות בו טיפלה במחצית הראשונה של השנה גדל ב-7%, וכי הרווח הנקי של החברה צמח ב-10% באותה תקופה.



חברת הספנות הישראלית צים, הנמצאת בבעלות החברה לישראל שבשליטת הפלג המשפחתי של סמי עופר, היא אחת מחברות ההובלה במכולות הגדולות בעולם. משפחת רקנאטי אף היא פעילה בתחום ההובלה הימית באמצעות חברת הספנות osg.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully