וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיות בפרויקט אפתורפ של לבייב : התובע הכללי בודק ההסכם בין אפריקה ישראל לבנקים

סוכנויות הידיעות

19.8.2010 / 20:31

מומחים: "למרות אישור שינוי ייעוד לבניין הדירות, התובע הכללי עלול להורות על עצירת מכירת דירות"



שלושה חודשים לאחר שאישר את המרת הייעוד של בניין הדירות הניו יורקי אפתורפ (apthorp) של חברת אפריקה ישראל של לב לבייב ושל מוריס מאן לדירות יוקרה, בוחן כעת התובע הכללי של ניו יורק פרטים חשאיים בהסכם בין אפריקה ישראל לבין הבנקים שסיפקו את המימון לפרויקט, דיווח היום העיתון "וול סטריט ג'ורנל".



האישור להמיר את ייעוד בניין אפתורפ, בן 102 השנים, לדירות יוקרה התקבל בחודש מאי, לאחר שהחברה המנהלת את הפרוייקט מטעם הבעלים אפתורפ אסושיאייטס, התחייבה לעמוד בתנאים שהציב התובע כמו הסרת האזבסט מהדירות שאינן עוברות שיפוץ, בידוד צינורות המים בבניין, ואיטום הצינורות במרתפים נגד דליקות.







עם זאת, כעת אוסף התובע הכללי מידע על ההסכם בין בעלי אפתורפ, ובראשם אפריקה ישראל, לבין המלווה עיקרי לפרויקט, הבנק האירי אנגלו אייריש בנק, כדי לקבוע האם הצדדים נדרשים לחשוף פרטים על ההסכם לרוכשי דירות, אמר דובר משרד התובע הכללי.



במסגרת ההסכם, אנגלו אייריש אישר כי בעלי הפרויקט יוכלו לנצל סכום של עד 130 מיליון דולר מההכנסות ממכירת דירות באפתורפ לביצוע שיפוצים בבניין ולתפעול השוטף שלו. הצדדים גם הסכימו להאריך את תקופת ההלוואה בשלוש שנים נוספים. החוב של בעלי הפרויקט לאנגלו אייריש מסתכם ב-323 מיליון דולר, אמר יו"ר אפי ארה"ב, ריצ'רד מרין. "מדובר בארגון מחדש כמעט חסר תקדים, ומשקף את האמון בפרויקט", אמר מרין.



ההסכם החדש, אשר הושלם בחודש שעבר, כולל סעיפים שנועדו להגן את המלווים במקרה שהפרויקט שוב ייקלע לבעיות מימון. במקרה שהבניין לא יעמוד ביעד מכירות דירות שנקבעו מראש בתוך שלוש שנים, המלווים יוכלו לנצל הליך עיקול מזורז כדי להשתלט על דירות שלא נמכרו בפרויקט. "הסכמנו לוודא שהם יוכלו לעקל את הנכס במהירות", אמר מרין.



עם זאת, עורכי דין בתחום הנדל"ן ציינו כי הכנסת הסעיף להסכם אינה סימן מבשר טובות. "מדובר בדבר חריג אשר משקף את הדאגה העצומה מצד המלווים כי מפתחי הפרויקט לא יצליחו לעמוד בהתחייבויותיהם", אמר עו"ד מתיו לידס מפירמת גפנר אנד שור. במסגרת ההסכם, הסכימו בעלי הפרויקט גם להתחיל להעביר החל מהחודש את תשלומי השכירות על דירות בבניין לחשבון הנמצא בשליטת אנגלו אייריש במקום חשבון שבשליטת בעלי הבניין.



הבחינה הנוספת שעורך התובע הכללי של הסכם אפתורפ עשויה לגרור דרישה מצד התובע הכללי לחשיפת מידע נוסף על ההסכם, ובמקרה קיצוני אף עשויה להביא לכך שהתובע הכללי יורה על עצירה זמנית של סגירת עסקות למכירת דירות עד להשלמת הבדיקה, אמרו עורכי דין בתחום הנדל"ן לג'ורנל.



בניין אפתורפ, ההנמצא בשדרת ברודווי בניו יורק, בין הרחובות 78 ו-79, נרכש במארס 2007 על ידי אפריקה ישראל בשותפות עם מאן ריאלטי שבשליטת מוריס מאן, תמורת 426 מיליון דולר. כל אחד מהם מחזיק ב-50% בבניין. לאחר רכישתו החל הבניין לעבור עבודות חידוש ושיפוץ מתוך מטרה למכור את הדירות בו במחירים גבוהים - וכך לכסות את עלות ההשקעה.



אך הפרויקט נקלע לצרה לאחר צרה. מלבד בעיות בניהול החברה היה גם סכסוך בין השותפים, שהוביל למינוי חברה חיצונית לניהול הפרויקט. בנוסף, הגיע גם המשבר הכלכלי בארה"ב שגרם לירידת מחירים בשוק נדל"ן היוקרה בניו יורק ולהתמעטות הקונים. מחנק האשראי פגע ביכולת המימון של פרויקטים דוגמת אפתורפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully