וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל ביטוח על המדף: קרן פרמירה התעניינה ברכישה

נועם בר

19.8.2010 / 20:55

ראשי הקרן נפגשו עם ראשי כלל לפני כמה שבועות וביקשו נתונים על החברה



קרן פרמירה (permira) מתעניינת ב. לפני כמה שבועות הגיעו ראשי קרן פרמיירה - קרן פרייווט אקוויטי אירופית - למשרדי קבוצת כלל ביטוח בתל אביב. נציגי פרמירה ישבו עם ראשי כלל ביטוח, המנכ"ל שי טלמון ויו"ר הקבוצה אביגדור קפלן, וביקשו מהם להציג בפניהם שורה של נתונים על החברה בהמשך להתעניינות של הקרן ברכישת כלל ביטוח. מאז לא נוצר מגע נוסף בין פרמירה לכלל ביטוח. לא ידוע אם נמשכו המגעים בין פרמירה לקבוצת , בעלת השליטה בכלל ביטוח.



קרן פרמירה הוקמה ב-1985 והיא פועלת בעשרות מדינות בעולם ובמגוון תחומים - פיננסים, תעשייה וקמעונות. בעבר עלה שמה של פרמירה בישראל בהתמודדות על רכישת חברת הסלולר מחברת האצ'יסון הסינית - התמודדות בה ניצח בסוף יובל אילן בן דב. תחום הביטוח לא זר לפרמיירה והיא מחזיקה יחד עם cvc בחברות הביטוח הבריטיות saga ו-aa. הונה העצמי של פרמירה מסתכם ב-20 מיליארד דולר.



במקביל לקרן פרמירה גם קרן איפקס נמצאת במגעים עם קבוצת אי.די.בי לגבי רכישת כלל ביטוח. בכך מתקדמת זהבית כהן נציגת איפקס בישראל לעבר המטרה שסימנה עם רכישת פסגות - להשתלט על חברת ביטוח בישראל ולבסס את פסגות גם בתחומי הפנסיה והביטוח החסרים לה כיום.



לפני חודשיים חשף themarker כי בנק ההשקעות האמריקאי מרכז את מכירת כלל ביטוח תחת פרויקט המכונה "קוגר" ומעניין משקיעים זרים בזרוע הפיננסית של אי.די.בי. מצידה של אי.די.בי הצעד מגיע בהמשך לרוח הציבורית הנושבת בחודשים האחרונים מצד ראש הממשלה, שר האוצר ונגיד בנק ישראל על צמצום הריכוזיות במשק והפרדת האחזקות הריאליות של הקבוצות הגדולות מאלו הפיננסיות. בוויתור על כלל ביטוח מונע מעצמו דנקנר עימות ציבורי עם הרגולטור ונהנה מיתרון המוכר הראשון בשוק שנחשב מצומצם מאוד מבחינת קונים פוטנציאליים.



מקבוצת אי.די.בי לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully