וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפט בשפל של 6 שבועות: ירד מתחת ל-74 דולר לחבית

נמרוד הלפרן

19.8.2010 / 22:52

מחיר הגז הטבעי ירד ב-1.6% ונסגר בשפל של 11 שבועות בבורסת הסחורות של ניו יורק



מחיר הנפט נפל לשפל של שישה שבועות ומחיר הגז הטבעי נסגר ברמתו הנמוכה ביותר זה 11 שבועות, לאחר שמספר תביעות האבטלה השבועי בארה"ב עלה לשיא של תשעה חודשים והפעילות הכלכלית באזור פילדלפיה עברה לצמיחה שלילית - נתונים שהגבירו את החששות מפני שקיעתה במיתון חוזר של כלכלת ארה"ב - צרכנית האנרגיה הגדולה בעולם.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה בספטמבר נסגרו במחיר של 74.43 דולר לחבית, ירידה של 1.3%, בבורסת הסחורות של ניו יורק, לאחר שבמהלך המסחר כבר ירד מחירם לרמה של 73.96 דולר לחבית. החוזים על הגז הטבעי למסירה בספטמבר נסגרו בניו יורק במחיר של 4.17 דולר למיליון יחידות תרמיות בריטיות (btu), ירידה של 1.6%.



"תמונת המצב השלילית בתחום התעסוקה, יחד עם מלאי שיא של מוצרי הנפט, צפוי להמשיך ללחוץ על שוקי האנרגיה", אמר ג'ון קילדף, שותף בקרן הגידור אגיין קפיטל, המתמקדת בתחום האנרגיה, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "מדד פילדלפיה השלילי מגביר את החשש לגבי חוסנה של הכלכלה", הוסיף.



החזית המקרו כלכלית בארה"ב סיפקה היום שורה של אכזבות. מספר תביעות האבטלה השבועי עלה לשיא של תשעה חודשים, הפעילות הכלכלית באזור פילדלפיה עברה לצמיחה שלילית, ומדד המדדים הכלכליים המובילים של ארה"ב עלה בשיעור נמוך במחצית מהתחזיות.



מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב עלה במפתיע בשבוע שעבר, עלייה שבועית שלישית ברציפות, לשיא של תשעה חודשים. מספר תביעות האבטלה הראשונות גדל ב-12 אלף בשבוע שעבר ל-500 אלף - הרמה הגבוהה ביותר מאז השבוע שהסתיים ב-14 בנובמבר 2009 - מסר היום משרד העבודה האמריקאי. כלכלנים צפו ירידה במספר התביעות לרמה של 478 אלף. נתוני השבוע הקודם תוקנו כלפי מעלה ל-488 אלף תביעות לעומת 484 אלף תביעות שעליהן דווח במקור.



הממוצע הארבע-שבועי, הנחשב לפחות תנודתי, עלה בשבוע שעבר ל-482,500 - הרמה הגבוהה ביותר מאז השבוע שהסתיים ב-5 בדצמבר 2009. "אנו עדים לעלייה מחודשת בהיקף הפיטורים", אמר הכלכלן הראשי של בית ההשקעות פיירפונט סקוריטיס, סטיבן סטנלי, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג.



עוד בחזית המקרו בארה"ב: מדד הפעילות הכלכלית באזור פילדלפיה נפל החודש לרמה של מינוס 7.7 נקודות לעומת רמה של 5.1 נקודות ביולי, מסר היום הבנק הפדרלי של פילדלפיה. כלכלנים צפוי עלייה של המדד לרמה של 7 נקודות. קריאה של המדד מעל לרמה של אפס משקפת צמיחה בפעילות, ואילו מדד מתחת לרמה זו מצביע על ירידה בפעילות.



מדד המדדים הכלכליים המובילים עלה ביולי ב-0.1% לעומת החודש הקודם, מסרה חברת המחקר קונפרנס בורד. כלכלנים צפו עלייה של 0.2% במדד, לאחר ירידה של 0.3% ביוני ועלייה של 0.5% במאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully