וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בצפון תל אביב תמיד יהיו ביקושים"

שלומית צור

20.8.2010 / 7:31

בעל הבית



>> בשבוע הבא תציין חברת שמשון זליג 50 שנות פעילות נדל"נית בישראל. עד היום בנתה החברה פרויקטים למגורים רק במקומות ספציפיים - צפון תל אביב ואזור ראשון לציון. מייסד החברה שמשון זליג מספר: "אני לא מהזולים כי אני לא יכול להיות זול. גם ב-1960 כשקניתי את המגרש הראשון בשכונת אברמוביץ' בראשון לציון אמרתי לעצמי שאבנה רק במקומות עם ביקוש, וכך אני נוהג עד היום. נכון שהמגרש עולה יותר, אבל זה משתלם. אם אתה נותן דירות 105-110 מ"ר נטו אתה מקבל מחיר יותר גבוה וגם משיג מוניטין.

"אף פעם לא שיווקתי פרויקטים יותר מדי ותמיד קיבלתי מחירים יפים. נכון שאני לוקח יותר מבחינה כספית, אך זה בגלל מה שאני משקיע. בכל לובי למשל, ולא רק בצפון תל אביב, אני משקיע 60 אלף שקל בהצבה של יצירות אמנות מקורית ישראלית או בינלאומית יהודית".



תבנה גם באזורים בעיר שאינם צפון תל אביב?



"תל אביב בשבילי זה לא דרום תל אביב ואפילו לא מרכז תל אביב. בצפון תל אביב תמיד יהיו ביקושים ולכן שווה לשלם יותר על הקרקע שם. היום כבר יש לי את המוניטין בצפון העיר, ולכן אין לי סיבה כרגע להגיע לדרום תל אביב".



מה שונה היום לעומת שנות ה-60 וה-70?



"משנות ה-60 עד שנות ה-80 אנשים קנו דירה בלי עורך דין. כיום כמעט אין אנשים שחותמים על חוזה בלי עורך דין. גם מבחינת התכנון אנשים כיום הרבה יותר מפונקים ובאים לראות דירה עם אדריכל. פעם אנשים כלל לא ידעו מהן התנגדויות, וכיום התנגדויות יכולות לעכב תוכנית בוועדה המחוזית במשך שנים. אבל אני חושב שההבדל הכי גדול כיום הוא עליית המחירים. לא ייתכן שקבלן משלם כיום על קרקע מה ששילם לפני פחות משנה על דירה שלמה".



מדוע זה מפריע לך, אם אתה לא מכוון לקהל של בעלי תקציב מוגבל?



"זה נכון, אבל יש בעיה גדולה במדינה בה מרחיקים את הדירות מהצעירים, והממשלה כנראה עוד לא הבינה את זה. המדינה חייבת לספק קרקעות ולעודד בעלי מגרשים למכור אותן על ידי פטור ממס".



אתה סבור שיש בועת נדל"ן?



"ודאי שאין בועת נדל"ן. מחיר גבוה הוא לא בועה. מחיר גבוה הוא פקטור של חוסר קרקע. בועת נדל"ן היא מצב שיש עודף דירות, וזה רחוק להיות המצב בארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully