וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטארט-אפ הלדור חתם על הסכמי הפצה בהיקף של 65 מיליון דולר

מאת גיא גרימלנד

20.8.2010 / 7:40

המוצר שפיתחה החברה מתריע בפני רופאים על ציוד שנשכח בגוף החולה. השבוע קיבל המוצר את אישור מינהל המזון והתרופות האמריקאי



>> חברת ההיי-טק הישראלית הלדור טכנולוגיות (haldor advanced technologies) חתמה על שני חוזי הפצה גדולים בהיקף של כ-65 מיליון דולר. הלדור היא מפתחת פתרונות מבוססי rfid למרכזים רפואיים. המערכת הממוחשבת שפיתחה מתריעה בפני הצוות המנתח בבתי חולים על ציוד שנשכח בגוף החולה.

ביום שני קיבלה החברה את אישור מינהל המזון והתרופות האמריקאי (fda), ובמקביל חתמה על הסכם עם חברת surgical investment inc, אחת מחברות הפצת ציוד רפואי הגדולות בארה"ב, להפצת מערכת orlocate שפיתחה בבתי חולים בארה"ב. המפיץ התחייב לרכוש ולשווק את מערכות החברה הישראלית בהיקף של כ-50 מיליון דולר. בנוסף, חתמה החברה על הסכם הפצה עם מפיץ איטלקי להפצת המערכת שלה בבתי חולים ברומא ומילאנו בהיקף של כ-15 מיליון דולר.



הלדור מנהלת מו"מ נוסף עם חיל האוויר האמריקאי לאספקת המערכת שלה לבתי חולים של החיל, ונמצאת במגעים עם משרד ההגנה האמריקאי לשילוב המערכת ב-300 בתי חולים צבאיים באפגניסטאן ועיראק. כל מערכת שמותקנת בחדר ניתוח בבית חולים נמכרת בסכום של 60-70 אלף דולר.



הלדור היא חברה עם פיתוח ייחודי שאין כמעט כמותו בעולם. הייחודיות של פיתוחי החברה, בשונה מחברות אחרות בתחום, היא ביכולת שלהם לעמוד בתהליכי סטרליזציה שמתבצעים בבתי חולים ולעבוד בתיאום עם מכשור ממוחשב אחר שיש בחדרי ניתוח.



שבבי ה-rfid של הלדור מוצמדים לכלי ניתוח וציוד מתכלה שצוותים רפואיים משתמשים בו בחדרי ניתוח. השבבים משדרים לאנטנות שמפוזרות בתוך חדר הניתוח את מיקומם ומוזנים למערכת מחשב מרכזית. כיום צוותים רפואיים ברחבי העולם מקצים חלק מהצוות הרפואי בחדר הניתוח לספירת ציוד, כדי לוודא שלא נשכח ציוד בגוף המטופל.



הסטטיסטיקה כיום מלמדת שבאחד מתוך כל 1,500 ניתוחים נשכח ציוד רפואי. כתוצאה מכך מוגשות תביעות רשלנות רפואיות רבות שעלותן מסתכמת במיליארדי דולרים רק בארה"ב. בהלדור פיתחו את המערכת כבר לפני שנה וחצי, אך לא יכלו למכור אותה עד לקבלת אישור ה-fda. עד קבלת האישור, נוסתה המערכת בהצלחה בבתי החולים הדסה עין כרם ורמב"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully