וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתאוששות ברוסיה לא מנעה מאפי פיתוח להפחית את שווי הנכסים

מאת מיכאל רוכוורגר

20.8.2010 / 8:22

אפי הפסידה 63 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2010; לבייב: רוסיה מתאוששת, שמרנו על מספיק מזומנים כדי לנצל הזדמנויות בשווקים. הכנסות החברה מדמי שכירות גדלו ב-18% במחצית הראשונה



>> בעקבות הפחתות בשווי הנכסים שנאלצה חברת אפי פיתוח לבצע, על רקע הכנת התשקיף לצורך רישום מניותיה בפלטפורמת המסחר הראשית בלונדון, סיימה החברה את המחצית הראשונה של 2010 בהפסד נקי של 63 מיליון דולר - לעומת רווח של 215.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה. אפי פיתוח מרכזת את פעילות הנדל"ן של אפריקה ישראל ברוסיה.



אפי רשמה במחצית הראשונה הפסד של 62 מיליון דולר בגין שיערוך נכסים, לעומת רווח של 246.3 מיליון דולר בגין סעיף זה בתקופה המקבילה. בעקבות כך רשמה במחצית הפסד תפעולי של 50.3 מיליון דולר, לעומת רווח של 261 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

הכנסות החברה מדמי שכירות גדלו ב-18% במחצית הראשונה לעומת התקופה המקבילה ל-21.5 מיליון דולר. עיקר הגידול נבע מפתיחת מלון אקוואמארין במוסקבה ברבעון הרביעי של 2009. הונה העצמי של אפי פיתוח הסתכם ב-1.6 מיליארד דולר נכון לסוף יוני 2010 והיה 73% מהמאזן.



החברה ממשיכה לשמור על קופת מזומנים של 133.8 מיליון דולר. במחצית הראשונה של 2010 יצרה אפי פיתוח תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת של 26.4 מיליון דולר, לעומת תזרים שלילי של 18.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה.



אפי אישררה את תוכניותיה לפתוח את הקניון mall of russia בדצמבר, מתוך תקווה להגיע לשיעור השכרות של 75%. כיום שיעור זה הוא 58%. גם בפרויקט אוזרקובסקאיה שלב 3 חודשו עבודות ההקמה והן צפויות להסתיים בשנה הבאה.



אפריקה אישרה את הפרסום בתחילת השבוע ב-themarker כי בתו של לב לבייב, צבייה לבייב-אלאזרוב, תסיים לכהן כיו"ר חברה הבת אפריקה מגורים. במקומה ימונה לתפקיד זה איזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל להשקעות. לבייב-אלאזרוב, שהעתיקה באחרונה את מגוריה עם משפחתה למוסקבה, מונתה לסמנכ"לית שיווק ופיתוח עסקי של אפי פיתוח.



"המחצית הראשונה של 2010 היתה מאוד פעילה בעבורנו. במהלכה הצגנו התקדמות בקצב הפרויקטים. אנחנו מצפים בכיליון עיניים להשלמת הקמתו של mall of russia בדצמבר, מה שצפוי להיות אחד האירועים הבולטים בשוק הנדל"ן הרוסי ב-2010", ציין הבעלים והיו"ר, לב לבייב.



לבייב ציין עוד כי "אנחנו מאמינים כי המגמה החיובית של צמיחת שוק הנדל"ן הרוסי תתחזק. שמרנו על מספיק מזומנים כדי לנצל הזדמנויות שייווצרו בשווקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully