וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרניות המחשבים האמריקאיות נהנו מרבעון טוב: HP ודל עלו על תחזיות האנליסטים

מיכל רמתי

20.8.2010 / 9:12

למרות זאת, חוסר בהירות לגבי יורשו של המנכ"ל ב-HP ורווחיות מאכזבת בדל הובילו לירידות מניותיהן



יצרניות המחשבים הגדולות ו- דיווחו על תוצאות טובות מהצפוי והרגיעו את החששות לגבי ירידה בביקוש למוצרים טכנולוגיים. hp דיווחה על עלייה של 6% ברווח הנקי ברבעון השני, כמצופה, לאחר שבתחילת החודש כבר פרסמה תוצאות מקדימות. הרווח הנקי של דל צמח ב-16% ועלה על התחזיות. למרות זאת, מניות שתי החברות רשמו ירידות במסחר לאחר הסגירה בניו יורק - מניית hp ירדה ב-1.1%; מניית דל ירדה ב-2.8% - בגין תחזיות מאכזבות עבור מדדים מסויימים.







הכנסות hp התחזקו ב-11% והסתכמו ב-30.7 מיליארד דולר, ורווחיה הסתכמו ב-1.8 מיליארד דולר. הכנסות דל זינקו ב-22% והסתכמו ב-15.5 מיליארד דולר, ורווחיה הסתכמו ב-545 מיליון דולר.



שתי החברות דיווחו על ביקוש גובר בקרב לקוחות עסקיים למחשבים אישיים, דיווח שנתמך במכירות המחשבים: hp דיווחה על עלייה של 17% במכירות המחשבים, בהובלת תחום המחשבים הנייחים. בדל צמחו מכירות המחשבים הנייחים ב-17%, ואילו מכירות המחשבים הניידים צמחו ב-21%.



עם זאת, שתי החברות מצויות תחת לחץ גדול מצד היצרניות האסיאתיות. דל, בעבר מלכת שוק המחשבים האישיים, איבדה את הכתר כבר לפני שנים מספר לטובת hp, אך בשנה שעברה פינתה גם את המקום השני לטובת אייסר הטייוואנית, שנושפת כעת בעורפה של hp. בניסיון להתמודד עם ההתדרדרות במעמדה, מנסה כיום דל, בהובל המנכ"ל והמייסד מייקל דל, לצמצם את תלותה במכירות מחשבים אישיים ולהגדיל את תחום שירותי המחשוב לעסקים.







דל עלתה על תחזיות הרווח וההכנסות של אנליסטים עבור הרבעון השלישי, אך שולי הרווח הגולמי שלה ברבעון השני - 17.2% - איכזבו. בריאן גלאדן, סמנכ"ל הכספים של דל, נימק את הרווחיות המאכזבת בעלייה בעלות הרכיבים. עבור הרבעון השלישי צופה דל צמיחה של 1% בהכנסות - כ-15.7 מיליארד דולר.



hp צופה רווח של 1.25-1.27 דולר למניה ברבעון השלישי, והכנסות בסך 32.5-32.7 מיליארד דולר. עבור השנה כולה צופה hp רווח של 4.49-4.51 דולר למניה, והכנסות בסך 125.3-125.5 מיליארד דולר. מדובר בתחזית זהה לזו שפירסמה החברה בתוצאות המוקדמות בתחילת החודש, כאשר הודיעה על התפטרותו של המנכ"ל מרק הרד, שהוביל את החברה בשנים האחרונות לראש טבלת מכירות המחשבים האישיים ושיפר את יעילות ורווחיות החברה. משקיעים הביעו ספק ביכולת החברה לעמוד בתחזיות אלה גם ללא הרד, והמניה ירדה ב-1% לאחר פרסום הדו"ח המלא אמש, בהמשך לירידה של 12% מאז ההודעה על התפטרותו של הרד ב-6 באוגוסט.



hp היא חברה יותר מגוונת מדל, שנכנסה לתחום המחשבים האישיים באמצעות רכישת קומפאק ב-2002, אך עד אז התבססה בעיקר על תחום ההדפסה. הכנסות חטיבת ההדמיה וההדפסה של hp עלו ב-9% והסתכמו ב-6.17 מיליארד דולר ברבעון השני. רכישת קומפאק נחשבה במשך שנים לרכישה כושלת ויקרה, אך הרד הצליח לבצע מהפך בחברה, לשפר את תוצאות חטיבת המחשבים האישיים, ולשים קץ לקריאות משקיעים למכור אותה. מניית hp הוכפלה בתקופת כהונתו של הרד, והכנסות החברה צמחו כמעט פי 4 מאז נכנס לתפקיד ב-2005.



התפטרותו של הרד על רקע שערוריה של הטרדה מינית, מותירה ב-hp חלל, שהחברה מנסה למהר למלאו. החברה הודיעה אתמול כי שכרה את חברת ספנסר סטוארט להוביל את החיפוש אחר יורש/ת להרד. "אנחנו חברה חזקה - יש לנו את הנכסים הנכונים, האסטרטגיה הנכונה, והאנשים הנכונים לביצוע האסטרטגיה שלנו" אמרה קאת'י לסג'ק, המנכ"לית שמונתה באופן זמני עד למציאת מחליף הולם להרד.



שתי יצרניות המחשבים התמודדו עם שאלות בנוגע להתאוששות הכלכלית בארה"ב ובאירופה, יציבותה והשפעתה על מכירותיהן. בשבוע שעבר הזהיר מנכ"ל ג'ון צ'יימברס מפני חוסר ודאות לגבי הכלכלה העולמית. בכירי שתי החברות טענו כי הן אינן צופות חולשה. "ראינו ביצועים רבעוניים טובים מהרגיל לעונה זו, כמו גם ביצועים מאוזנים בכל 3 אזורי פעילותנו", אמרה לסג'ק מ-hp. סמנכ"ל הכספים של דל, בריאן גלאדן, אמר כי המחזור העסקי של החברה מתקדם בהתאם לתחזיות, וכי הוא צופה שעלויות הרכיבים ירדו במחצית השנייה של השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully