וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל ויאהו זכו בערעור על תביעת השמצה לפיו חיפוש שם בדרנית העלה אתרי מין

ניו יורק טיימס

20.8.2010 / 10:20

יאהו טענה כי הדרך היחידה למנוע מקרה זה היא לחסום את כל תוצאות החיפוש בנוגע לכל תובע



בניצחון נדיר עבור גוגל ויאהו בארגנטינה, זכו השתיים בערעור על פסיקת השמצה לאחר שכללו אתרי מין בתוצאות החיפוש שלהן עבור אשת בידור ארגנטינאית. בית המשפט לערעורים הפך פסיקה של ערכאה נמוכה יותר שמצאה כי החברות אשמות בהשמצת הבדרנית, וירג'יניה דה קוניה. הערכאה הנמוכה יותר גם הורתה לשתי החברות לשלם פיצויי נזיקין ולהסיר מתוצאות החיפוש שלהן את כל האתרים המכילים תוכן מיני, ארוטי ופורנוגרפי ומתייחסים לדה קוניה בשם או בתמונה.



בפסיקת בית המשפט לערעורים שהתקבלה בשבוע שעבר, נאמר כי ניתן למצוא כי החברות אשמות בהשמצה רק אם תשומת ליבן הופנה לתוכן שאינו חוקי בבירור, ולמרות זאת הן הזניחו את הסרתו מתוצאות החיפוש שלהן.



תביעת דה קוניה הייתה המתקדמת ביותר מבין כ-130 תביעות דומות שהוגשו החל מ-2006 התובעות הסרת תכנים. מרבית התביעות הוגשו מצד אנשי תעשיית הבידור ודוגמניות. עם זאת, בתי המשפט בארגנטינה אינם נדרשים להתבסס על פסיקת בית המשפט לערעורים כתקדים, ותביעות אלה עשויות להיות בעלות תוצאות שונות. גם דה קוניה מתכוונת להגיש ערעור לבית המשפט העליון בארגנטינה, לדברי עורך דינה.



נגד גוגל ויאהו הוצאו צווי ביניים התקפים עד לקבלת פסיקה בכל מקרה ומקרה, אך לאחר יותר מ-4 שנים, הוכרעו רק שתי תביעות - השנייה מצד הכדורגלן דיאגו מרדונה. גוגל טוענת כי אינה מסוגלת להתמודד עם צווי מניעה נרחבים, כיוון שאינה מעוניינת לצנזר לחלוטין שם של אדם מסויים מהאינטרנט. יאהו נקטה בגישה שונה, ואמרה כי הדרך היחידה בה היא מסוגלת למלא אחר הצווים היא לחסום את כל תוצאות החיפוש בנוגע לכל תובע ותובעת. לכן, גולש אינטרנט בארגנטינה שיבצע חיפוש על אחת הדמויות התובעות - יקבל עמוד תוצאות ריק המציין את צו המניעה.



נושא אחריות חברות האינטרנט על תכנים של צד שלישי נמצא בדיון כבר זמן רב בארה"ב ובאירופה. בארה"ב, הקונגרס נוטה להגן על חברות האינטרנט הגדולות כנגד התכנים של צד שלישי. אך סינון האינטרנט מתרחש ב-40 מדינות לפחות, לפי מרכז ברקמן לאינטרנט וחברה בבית הספר למשפטים בהרווארד. עם זאת, לדברי רוב פריס ממרכז ברקמן, המדינה היחידה מלבד ארגנטינה בה המדינה מורה למנועי החיפוש מה מותר להציג ומה לא, היא סין.



עורכי דינה של דה קוניה, מרטין לגויזמון וגוסטבו טנוס, טוענים כי כאשר שתי החברות מתירות לאתרים אחרים להזכיר את שמה, הן מפירות את פרטיותה ויוצרות נזק מוסרי - דבר שלטענתם אסור לפי חוקת ארגנטינה. הם גם טוענים כי מנועי החיפוש מפירים את חוקי זכויות היוצרים במדינה, כאשר הם מאפשרים לאתרים אחרים להציג את תמונותיה של דה קוניה ללא אישורה.



ביל קרוואיו, היעץ המשפטי הראשי של יאהו באמריקה הלטינית, אמר כי "בארגנטינה לא בלתי חוקי להציג שם של אדם לצד אתר בעל הקשרים מיניים, ואי אפשר לדרוש ממנועי חיפוש להחליט מהי השמצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully