וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: נשים בבריטניה לא צפויות להשתכר כמו גברים לפחות עד 2067

סוכנויות הידיעות

20.8.2010 / 15:17

דו"ח מראה כי 40 שנה לאחר חוק השכר השווה - פערי השכר בין נשים לגברים עדיין גדולים



מחקר חדש של מכון צ'רטרד מנג'מנט (cmi) מראה כי פער השכר בין נשים לגברים בבריטניה נותר גדול, גם 40 שנה לאחר חקיקת חוק השכר השווה, ואינו צפוי להיעלם לפחות עד שנת 2067. לפי הדו"ח, המיתון פגע באופן קשה יותר בנשים - יותר נשים פוטרו בבריטניה ב-12 החודשים האחרונים לעומת גברים, בין היתר. ממצאי המחקר צפויים להגביר את הלחץ על ממשלת בריטניה לפעול לצמצום פער השכר המגדרי, מהגדולים באירופה.




המחקר התבסס על נתונים של יותר מ-43 אלף עובדים, ב-197 ארגונים שונים. המחקר הראה כי שכר נשים צמח ב-2.8% ב-12 החודשים האחרונים, לעומת עלייה של 2.3% בשכר הגברים הממוצע. אך השכר הממוצע למנהל עומד כיום על 10,031 ליש"ט יותר משל מנהלת, כך שבקצב השינוי הנוכחי בשכר הממוצע לגברים ולנשים, יידרשו 57 שנים עד שהשכר ישתווה.



ברמות הבכירות, שכר הגברים גבוה בכ-24% משכר הנשים. אך גם ברמות המנהלים הזוטרים קיים פער של 1,065 ליש"ט לטובת גברים. באופן כללי, שכר הנשים הוא כ-79% משכר הגברים בממוצע בבריטניה. באיחוד האירופי כולו, עומד שיעור זה על 82%, לפי נתוני יורוברומטר. הפערים הגדולים ביותר בבריטניה נרשמו במגזרי התרופות וה-it.



ארגונים הקוראים לשיוויון מגדרי, טוענים כי תרבות הסודיות בנוגע לשכר תורמת לשימור פער השכר, ומעוניינים כי הממשל יקבע תאריך יעד לצמצום הפער, חקיקה שקופה יותר, וביצוע בדיקות שיוויון בשכר בקרב חברות בצורה תדירה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully