וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

55% מהביקוש לדבש בישראל - בחגי תשרי

עמירם כהן

20.8.2010 / 19:15

השנה לא יחול גידול בייצור הדבש בעקבות צמצום שטחי הגידול



הביקוש לדבש בישראל יסכם בחגי תשרי הקרבים (ראש השנה, סוכות) ב-55% מסך הביקוש השנתי, המגיע ל-2,800 טון, כך מסרה מועצת הדבש, העוסקת בהסדרת היצור ושיווק הדבש.



מנכ"ל המועצה, הרצל אבידר, מסר כי לא השנה לא יחול גידול בהיקף ייצור הדבש בהשוואה לשנה הקודמת. הסיבה העיקרית לכך היא הקיטון שחל בשנים האחרונות בשטחי המרעה הטבעי של הדבורים, הניזונות ומייצרות את הדבש מהצוף שהן מוצצות מפרחי הבר, פרחי עצי פרי הדר והחורש הטבעי.



הקיטון בשטח המרעה נובע מהליך האורבניזציה המהיר של מישור החוף ואזורי ביקוש נדלנ"י אחרים במדינה, שגרמו לירידה תלולה בשטחים הפתוחים בהם גדלים צמחי הבר. גם הקטנת שטחי הכותנה בשנים האחרונות תרמה לירידה בתפוקת הדבש. פרחי צמחי הכותנה מהווים מקור חשוב לצוף. לירידה בתפוקת הדבש השנה תרם גם החורף החם ומיעוט הגשמים שירדו במרכז ובדרום הארץ בצורת שפגעה בפריחה הטבעית באזורים אלה.



כדי לאפשר לענף להתמודד עם המחסור המחריף במזון טבעי לדבורים, החלו הכוורנים ("דבוראים") בסיוע הקק"ל לנטוע 100 אלף עצים שפרחיהם מצטיינים בכמויות גדולות של צוף, כגון עצי אקליפטוס ושיזף.



בישראל מייצרים למעלה מ-20 סוגי דבש המיוצרים על ידי הדבורים מסוגים שונים של פרחים. העיקריים בהם דבש הדרים, דבש פרחי בר, דבש אקליפטוס, אשל, קורנית, זעתר ושיזף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully