וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחה מהמכון הגיאולוגי האמריקאי: "הגז שהתגלה בישראל ימלא את צרכי האנרגיה שלה לדורות הבאים"

אינטרנשיונל הרלד טריביון

21.8.2010 / 12:03

את הדברים אמר החוקר בכתבה שהקדיש הראלד טריביון לנושא תגליות הגז בישראל והאתגרים הכרוכים בהן



"לאחר עשורים שבהם התגאו הישראלים במה שאין להם - עתודות גז ונפט, והפכו את מדינתם למרכז היי טק, נמצאו עתודות גז טבעי אשר עשויות לספק את צרכיה של ישראל למשך כמה דורות", כך פתח "הראלד טריביון" כתבה ארוכה שבה דן בתגליות הגז בישראל.



העיתון מספר כי בשנה שעברה, מכון המחקר הגיאולוגי של ארה"ב (usgs) העריך כי יותר מ-3.4 טריליון מ"ק של גז טמונים באזור המזרחי של הים התיכון, רובם בטריטוריה ישראלית. "חודשים ספורים לאחר פרסום הדו"ח, התגלה שדה נוסף שבו 246 מיליארד מ"ק, ועוד שדה, גדול פי שניים, אשר בו העריכו כי ישנו סיכוי של 50% לגלות גז", נכתב בכתבה.



כריסטופר שנק, הגיאולוג שעמד בראש המחקר של usgs, אמר בראיון טלפוני ל"טריביון", כי אין כמעט ספק בפוטנציאל הגז האדיר של האזור. לדבריו, הגז שהתגלה ימלא בקלות את צרכי האנרגיה של ישראל לדורות הבאים, והמדינה תוכל בהחלט ליהפך ליצואנית אנרגיה.



"זהו עניין בעל חשיבות אדירה, שעשוי לשנות את הגיאו-אסטרטגיה של האזור, ואת משאביה של ישראל, למשך שנים רבות", צוטטה חברת הכנסת עינת וילף ב"טריביון".



ואולם, לתגליות הגז, נכתב ב"טריביון", נלווית שורה של אתגרים קשים, כולל מתיחות גוברת עם לבנון בנוגע לגבולותיהם של שדות הגז, חששות ממתקפות טילים, התנגדות מצד התושבים למיקום תחנות הכוח, מאבק מכוער בנוגע לתמלוגים הממשלתיים, וחששות מכך שישראל תחמיץ את ההזדמנות ותשוב להיות מדינה של משאב אחד.



"כולם חולמים על עגל הזהב", אמרה ד"ר ברנדה שפר, מומחית למדיניות אנרגיה מהחוג למדע המדינה באוניברסיטת חיפה, ל"טריביון". "אנחנו צריכים לחשוב על הפחתת זיהום האוויר, ביסוס ביטחון באנרגיה וארגון מחדש של סדר העדיפויות שלנו. המערכת הקואליציונית שלנו מובילה להקצאה מאוד פוליטית של הכסף. למרבה הצער, גם אם יהיה יותר כסף, הוא לא בהכרח יחולק בצורה שונה".



עניין המתיחות עם לבנון תפס מקום מרכזי בכתבה. "לבנון מפחדת שישראל, בהתחשב בהיסטוריה של כיבוש אדמותינו וגניבת המים שלנו, תקדח במים של לבנון ותגנוב את אוצרות הטבע שלה", הסביר עלי חמדאן, עוזרו של דובר הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי, בראיון טלפוני לעיתון. "לבנון מזהירה את ישראל בחומרה מפני קידוח הגז הטבעי שלה. היא לא תסבול הפרה של ריבונותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully