וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל בנק אוף אמריקה לשעבר מכחיש: "לא הטענו את המשקיעים ברכישת מריל לינץ'"

רויטרס

21.8.2010 / 16:03

התובע הכללי של ניו יורק הגיש תביעה נגד הבנק בטענה כי לא חשף בפני משקיעיו את הפסדי מריל לינץ'



בנק אוף אמריקה, והמנכ"ל לשעבר, קנת לואיס, הכחישו השבוע את אישומי ההונאה נגדם של התובע הכללי של ניו יורק נגדם, בנוגע לרכישת בנק ההשקעות מריל לינץ' בשיאו של המשבר הכלכלי ב-2008, וביקשו לבטל את התביעה.



במסמכים שהוגשו לבית המשפט ביום רביעי, אמר לואיס כי לא היה כל בסיס לתביעתו של התובע הכללי של ניו יורק, אנדרו קואומו, אשר טענה כי התרחשה קונספירציה מכוונת להטעיית הציבור ובעלי המניות לגבי מצבו של מריל לינץ' ורצונו של בנק אוף אמריקה לקבל סיוע ממשלתי.



"היה מי שחיפש להטיל עלינו את האשמה בכל היבט של המשבר הפיננסי, גם כשלא היו ראיות למעשים לא הולמים", אמר לואיס. "המקרה הזה הוא תוצר של הדינמיקה הזו", וגרסתו של קואומו לאירועים היא "לא עקבית, מוצגת בסלקטיביות ולעתים קרובות שטותית".



לואיס וסמנכ"ל הכספים של בנק אוף אמריקה, ג'וזף פרייס, שגם נגדו הוגשו אישומים, דרשו לבטל את התביעה, אשר הוגשה לבית משפט גבוה במנהטן. לדברי השניים, רכישת מריל לינץ' הוכחה כצעד שהועיל לבעלי המניות.



בפברואר הגיש קואומו תביעה נגד לואיס, פרייס ובנק אוף אמריקה, בה האשים אותם בהטעיית המשקיעים, בכך שלא חשפו בפניהם את הפסדי מריל לינץ'. לטענת התביעה, הבנק הפעיל מניפולציה גם על הממשל הפדרלי, על לקבל סיוע מכספי משלמי המסים.

לואיס התפטר מתפקידו בסוף השנה שעברה, בעקבות הביקורות החריפות שהוטחו בעקבות רכישת מריל לינץ', שחשפה את בנק אוף אמריקה להפסדים כבדים, והן על רקע הבונוסים שחולקו לבכירי מריל לינץ' ימים ספורים בלבד לפני השלמת הרכישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully