וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת סין תשקיע 15 מיליארד דולר בפיתוח כלי רכב חשמליים והיברידיים

ניו יורק טיימס

21.8.2010 / 16:34

16 חברות ממשלתיות התאגדו למיזם, אשר שואף להציב בכל שנה 500 אלף מכוניות ידידותיות לסביבה על כבישי סין



ממשלת סין, אשר נחושה בדעתה להפוך למובילה עולמית בתחום הטכנולוגיה הירוקה, הודיעה כי היא מתכננת להשקיע בשנים הקרובות מיליארדי דולרים בפיתוח כלי רכב חשמליים והיברידיים.



הממשלה אמרה כי קבוצה של 16 חברות גדולות שבבעלות הממשלה הסכימה להתאגד למטרות מחקר ופיתוח, וליצור סטנדרטים לייצור כלי הרכב החשמליים וההיברידיים. מטרתה של התוכנית היא להציב במהלך השנים הבאות יותר ממיליון כלי רכב חשמליים והיברידיים על כבישי סין, שהיא כיום שוק הרכב הגדול בעולם, ובעל הצמיחה המהירה ביותר.



לפי דיווחים בסין, הממשלה מתכננת להשקיע כמעט 15 מיליארד דולר במיזם, אשר אם יתגשם, יהיה אחד הניסיונות השאפתניים בעולם לפתח כלי רכב חסכוניים באנרגיה. על התוכנית הודיע ביום רביעי אחד הגופים המשפיעים ביותר בסין – הנציבות הממשלתית לניהול ופיקוח על נכסים (sasac). נציבות זו פועלת תחת הקבינט הסיני ומפקחת על 125 החברות הממשלתיות הגדולות בסין.



"זהו סוג התוכנית שהממשלה היתה רוצה שתקרה, ובהחלט יש להם משאבים לגבות אותה", אמר עודד שנקר, פרופסור לניהול באוניברסיטת אוהיו ומחבר הספר "המאה הסינית". "הממשלה יכולה בקלות לערוב או לסבסד את עלויות הפיתוח", אמר שנקר, "ולעשות זאת בזמן שתעשיית הרכב העולמית עדיין משתרכת מאחור".



הממשלה לא פרסמה פרטים רבים על התוכנית, אך אמרה כי במהלך שלוש השנים הבאות, יגיעו מדי שנה לשוק 500 אלף כלי רכב חסכוניים, וכי מכוניות ידידותיות יותר לסביבה יהוו בקרוב 5% ממכירות מכוניות הנוסעים בסין. השנה, אנליסטים צופים כי מכירות הרכב בסין יגיעו ל-17 מיליון יחידות.



ואולם, ישנם מי שמתנגדים לתוכנית. במהדורה באנגלית של העיתון הסיני "גלובל טיימס" נכתב ביום חמישי כי מספר ארגונים מתחו ביקורת על המיזם, ואמרו כי ניתנה בו העדפה לחברות בבעלות ממשלתית, וכי לא ברור בידי מי נמצאות זכויות הקניין הרוחני על הפרויקט. "התאגדות כזו צריכה לכלול את כל החברות החזקות בתחום, ולא רק חברות ממשלתיות", אמר ז'ונג שי, עורך " china automotive review ", ל"גלובל טיימס".



ההודעה על המיזם הגיעה זמן קצר לאחר שג'נרל מוטורס ו-saic, אחת מיצרניות הרכב שבשליטת ממשלת סין, הודיעו על שיתוף פעולה לפיתוח תיבות הילוכים ומנועים חסכוניים בדלק עבור השוק העולמי. גם byd, יצרנית הרכב הסינית שבה משקיע וורן באפט, מפתחת כלי רכב היברידיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully