וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באחד העם מתכוננים לשבוע המסחר

טל לוי

21.8.2010 / 21:00

נגיד בנק ישראל יכריז ביום שני על גובה הריבית, עונת הדו"חות הכספיים נכנסת לישורת האחרונה ומדד ת"א 25 מרוחק ב-6.5% מרמת שיא. אלו האירועים שישפיעו על פתיחת המסחר בתל אביב

שבוע המסחר בבורסה בתל אביב ייפתח לנוכח ירידות השערים שנרשמו ביום שישי בוול סטריט ועל רקע פרסום הדו"חות הכספיים של החברות הנסחרות: מדד תל אביב 25 ייפתח ברמה של 1,162.4 נקודות ומדד תל אביב 100 ייפתח ברמה של 1,066.7 נקודות. בסיכום שבועי עלה מדד תל אביב 25 ב-1.95% לאחר שבשבוע שלפני כן איבד 0.8%. מדד תל אביב 100 עלה ב-1.8% לאחר שבשבוע שעבר איבד 1.3%. כעת מרוחק מדד תל אביב 25 ב-6.5% מרמת שיא.

בוול סטריט הסתיים המסחר ביום שישי בירידות קלות: מדד דאו ג'ונס נסוג ב-0.6% לרמה של 10,213 נקודות, נאסד"ק נסגר בעלייה קלה לרמה של 2,179 נקודות, וסגר בכך שבוע חיובי. S&P 500 ירד ב-0.4% ל-1,071 נקודות, והשלים בכך ירידה שבועית של 0.8%.

בבנק לאומי העריכו בסוף השבוע כי בטווח הקצר יתנהל המסחר בתנודתיות אך בהסתכלות ארוכת טווח, רמת המחירים הנוכחית (כפי שהיא משתקפת ברמת המכפילים) נוחה להשקעה, בפרט לאור הציפייה להיוותרות הריבית ברמה נמוכה יחסית. המלצת הבנק היא למניות מענפי המסחר והכימיה על פני מניות מענפי המזון, התקשורת והטכנולוגיה. בבנק הפועלים ממשיכים לראות בחיוב את ההשקעה במניות בראייה לטווח בינוני וארוך, אך מחדדים את הדגש על האזהרה כי בטווח הקצר תיתכן עדיין רגישות גבוהה להתפתחויות בתחום המאקרו כלכלי בישראל, ולנעשה בשווקים הגלובליים.

ביום שני הקרוב צפוי בנק ישראל להכריז על גובה הריבית במשק וכעת מעריכים מרבית הכלכלנים כי הריבית תשאר ללא שינוי ברמה של 1.75%. הסיבה לכך היא מדד המחירים לצרכן לחודש יולי שהיה נמוך יחסית (0.5% לעומת תחזיות לעלייה של 0.7%-0.8%) אשר משקפת אינפלציה נמוכה יחסית. מדד המחירים לצרכן עלה מתחילת השנה ב-1.1% וב-12 החודשים האחרונים ב-1.8%. עם זאת, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, ד"ר גיל בפמן, מצא כי העלייה במחירי הדיור תרמה 60% לעלייה במדד, כך שבניטרול עלייה זו, קיימת בישראל אינפלציה נמוכה משמעותית לעומת הנתון הרשמי.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הודיעה לפני כמה ימים, כי הצמיחה במשק הסתכמה ברבעון השני של 2010 ב-4.7% וכי התוצר העסקי התרחב ב-6%. מדובר בקצבי הצמיחה המהירים ביותר שנמדדו מאז ראשית 2008 - פרוץ המשבר הכלכלי העולמי. בשבועות האחרונים רמזו מספר אינדיקטורים כלכליים על אפשרות להאטה בצמיחה ובראשם המדד המשולב של בנק ישראל הבוחן את מצב המשק, ואשר עלה בשיעורים מעט נמוכים. בעקבות הנתון החדש, מעריכים הכלכלנים כי הצמיחה המהירה אינה מלמדת על האטה בפעילות הכלכלנית. בבית ההשקעות מיטב אף שיפרו את תחזית הצמיחה לשנת 2010 ל-3.8% - תחזית מעט אופטימית לעומת תחזית הצמיחה של בנק ישראל שעומדת על 3.7%.

ובעולם, חטיבת ניהול הנכסים העולמית של HSBC מעריכה כי יש סיכוי לעלייה בשווקי המניות העולמיים ברבעון הרביעי, כיוון שמשקיעים כעת נקטו עמדה פסימית מדי לגבי הצמיחה העולמית הצפויה השנה. חברת ההשקעות אינה צופה מיתון חוזר, HSBC גלובל אסט, המנהלת נכסים בשווי 411 מיליארד דולר ברחבי העולם, מעניקה הקצאת יתר למניות ביחס לאג"ח, והקצאת יתר לשווקים מתעוררים ביחס לשווקים מפותחים.

עונת הדו"חות הכספיים נכנסת לישורת האחרונה ולחברות הנסחרות נותר רק מעט יותר משבוע לפרסום הדו"חות הכספיים. אפי פיתוח, המרכז את פעילות הנדל"ן של קבוצת אפריקה ישראל ברוסיה, דיווחה כי סיימה את המחצית הראשונה של 2010 בהפסד נקי של 63 מיליון דולר - לעומת רווח של 215.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה. הסיבה להפסד היא הפחתות בשווי הנכסים שנאלצה לבצע, על רקע הכנת התשקיף לצורך רישום מניותיה בפלטפורמת המסחר הראשית בלונדון.

עיתון ההראלד טריביון פירסם בסוף השבוע כתבה גדולה על תגלית הנפט הישראלית "תמר" בה שותפות נובל אנרג'י, ישראמקו, קבוצת דלק, אבנר ודור גז. העיתון מספר כי בשנה שעברה, מכון המחקר הגיאולוגי של ארה"ב (USGS) העריך כי יותר מ-3.4 טריליון מ"ק של גז טמונים באזור המזרחי של הים התיכון, רובם בטריטוריה ישראלית. כריסטופר שנק, הגיאולוג שעמד בראש המחקר של USGS, אמר בראיון טלפוני ל"טריביון", כי אין כמעט ספק בפוטנציאל הגז האדיר של האזור. לדבריו, הגז שהתגלה ימלא בקלות את צרכי האנרגיה של ישראל לדורות הבאים, והמדינה תוכל בהחלט ליהפך ליצואנית אנרגיה.

העיתון וול סטריט ג'ורנל דיווח כי פוטאש (PCS) הקנדית, יצרנית האשלג הגדולה בעולם במונחי שווי שוק, מנהלת מגעים עם שורה של חברות רב לאומיות וחברות ממשלתיות סיניות, לגבי אפשרות שהללו יגבשו הצעה מתחרה להצעת הרכש העוינת בסך 38.6 מיליארד דולר שקיבלה השבוע פוטאש מענקית הכרייה BHP ביליטון. פוטאש היא מתחרתה הגדולה של כימיקלים לישראל ומחזיקה ב-13.9% ממנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully