וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר עוד לא ויתר על בית חולים באשדוד

רוני לינדר גנץ ואבי בר אלי

22.8.2010 / 8:40

לאחר שבמכרז נותרה קבוצה אחת בלבד - מציע משרד האוצר ליזמים מענק של 487 מיליון שקל, סכום חסר תקדים שמהווה 75% מעלות הפרויקט. אפריקה ישראל בוחנת חזרה למכרז

משרד האוצר מנסה להציל את המכרז להקמת בית החולים באשדוד: המשרד הודיע בשבוע שעבר לקבוצות שהתמודדו במכרז כי יגדיל ב-50% את מענק ההקמה שיעביר לזכיינית, מ-325 מיליון שקל ל-487 מיליון שקל. מדובר בסכום חסר תקדים שאמור לכסות כ-75% מעלות הקמת בית החולים המוערכת בכ-650 מיליון שקל.

זו הפעם השנייה שבה מעלה האוצר את מענק ההקמה, לאחר שרק בינואר השנה הגדיל אותו מ-130 ל-325 מיליון שקל. כמו כן המועד האחרון להגשת ההצעות במכרז נדחה שוב, הפעם ל-15 בדצמבר, שנה לאחר המועד המקורי שבו היה אמור להסתיים המכרז.

הגדלת סכום המענק לשיעור של 75% מהעלות ודחיית סיום המכרז מעידות על לחץ באגף החשב הכללי באוצר, לאחר שהמכרז להקמת בית החולים נקלע למשבר עמוק. הקבוצות אשר עברו את שלב המיון המוקדם במכרז (P.Q) החלו לפרוש ממנו בזו אחר זו, וכיום נותרה בו רק קבוצה אחת שבה משתתפות מכבי שירותי בריאות, רשת בתי החולים הפרטיים שלה אסותא וחברת הקבלנות אביב. זאת, לאחר ששתי קבוצות נוספות הודיעו רשמית על פרישתן מן המכרז: שירותי בריאות כללית, שניגשה באמצעות מכון מור עם חברת אורתם סהר; ואפריקה ישראל שניגשה עם החברה הבת דניה סיבוס, בשיתוף עמותת רפואה וישועה וחברת מיזמים.

באגף החשכ"ל סבורים כי אם ייכשל המכרז ולא יימצא יזם פרטי שיקים את בית החולים, המדינה תהיה זו שתאלץ להקים ולנהל אותו. לכן, נקט האוצר בצעד החריג של העלאת מענק ההקמה המובטח ליזם, אף כי במרוץ נותר לפי שעה מציע יחיד בלבד - ותוספת המענק עדיין לא תוקצבה.

בתוך כך, ל-TheMarker נודע כי הקבוצה בהובלת אפריקה ישראל שוקלת לחזור בה מהודעת הפרישה ולשוב למכרז. באחרונה נפגשו נציגי הקבוצה בראשות אסותא עם אנשי משרד האוצר והציבו שלוש דרישות כתנאי להמשך התמודדותה במכרז: הגדלת המענק ל-500 מיליון שקל; אישור לשימוש בטכנולוגיות כמו mri ומאיץ קווי (להקרנות), שאינן נכללות ברישיון של בית החולים העתידי; הבטחת מכסה של מבוטחים שיופנו לבית החולים על ידי קופות החולים. האוצר קיבל, כאמור, את הדרישה להגדלת המענק אך בשל חילוקי דעות בין משרדי האוצר והבריאות לא התקבלה הדרישה למתן רישיון להפעלת לטכנולוגיות נוספות.

יש לציין כי ועדת המכרזים כבר אישרה בעבר שורת הטבות נוספות לזכייניות. בין היתר, התחייבה עיריית אשדוד כי תעניק לזכיין מענק חד פעמי שווה ערך ל-55% מסכום האגרות והיטלי הפיתוח שבהם יהיה מחויב וכן תעניק לו הנחה מדורגת בארנונה בשיעור ממוצע של כ-50% לעשר שנים. לפי הערכות, שוויין של הטבות אלה הוא כ-100 מיליון שקל. בנוסף, הבטיחה הוועדה החזר הוצאות בסך מיליון שקל עבור הקבוצה שתסיים כסגנית הזוכה במכרז, וכן איפשרה לזכיין להפעיל שירותי רפואה פרטיים בהיקף של עד 25% מכלל ההכנסות השנתיות של בית החולים ממכירת שירותים רפואיים.

מדובר במכרז לתכנון, הקמה, מימון והפעלה של בית החולים, שייבנה על 70 דונם שבבעלות מינהל מקרקעי ישראל במזרח העיר. היזם שייבחר יתחייב לבנות, לתכנן, לממן ולתפעל את בית החולים לפי תקני משרד הבריאות. ניקוד ההצעות במכרז יחולק בין מרכיב איכותי (40%) למרכיב הכספי (60%). ההצעה הכספית תכלול הצעת רכש לשטח בית החולים ולדמי הזיכיון שיועברו למדינה.

לפי תנאי המכרז יכלול בית החולים חדר מיון שבו יהיו 12 עמדות טיפול לפחות, יחידה לטיפול נמרץ, מחלקה פנימית, מחלקת יולדות , חדרי לידה הפועלים 24 שעות, מחלקות כירורגיה, לב, אורתופדיה וגינקולוגיה ומעבדה ביוכימית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully