וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אן-טריג הישראלית תספק את מסך המגע למחשב החדש של גוגל ו-HTC

מאת גיא גרימלנד

22.8.2010 / 6:50

HTC תשיק יחד עם אן-טריג מחשב לוח חדש שיתבסס על מערכת הפעלה של גוגל. ככל הנראה, הטכנולוגיה הישראלית תהיה חלק ממחשב הטאבלט החדש של וורייזון וגוגל



>> חברת הסטארט-אפ הישראלית אן-טריג (trig-n) תספק לחברת הסלולר הטייוואנית htc את טכנולוגיית צג המגע עבור מחשב הטאבלט של גוגל - כך נודע ל-themarker.

ההערכות הן כי מחשב הלוח של htc, שיתבסס על צג המגע של אן-טריג ומערכת ההפעלה של גוגל, יושק בשיתוף גוגל וחברת התקשורת האמריקאית ורייזון בנובמבר הקרוב.



גם אם התוכניות של גוגל ישתנו, htc תשיק מחשב לוח משלה שיתבסס על הטכנולוגיה של אן-טריג - כך שבכל מקרה מדובר בהצלחה אדירה עבור הסטארט-אפ מכפר סבא.



אן-טריג היא חברת היי-טק המכונה "האייפון של מחשבי המחברת". זאת, משום שבדומה לאייפון, הטכנולוגיה של אן-טריג מאפשרת להשתמש במחשב על ידי שימוש באצבעות. פעולות אלה מתאפשרות בזכות מסכי המגע שמייצרת החברה, המאפשרים למחשבים ניידים לזהות בו-זמנית נקודות נגיעה רבות (מולטי טאץ').



משיתוף עם מיקרוסופט - לעבודה עם גוגל



בסוף השבוע האחרון דיווח הבלוג downloadsquad כי גוגל עומדת להשיק את מחשב הלוח החדש שלה, שכבר זכה ברשת לכינוי "ג'יפאד" ונחשב לאחד המתחרים הצפויים של האייפד של אפל.



ל-themarker נודע מפי מקורות המעורים בעניין כי המחשב החדש יתבסס על מערכת ההפעלה של גוגל, ולא על מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט - 7 windows. זהו צעד קצת מפתיע, מאחר שלאן-טריג יש יחסים מצוינים עם מיקרוסופט.



הטכנולוגיה של אן-טריג משולבת ב-7 windows, ומיקרוסופט היא גם אחת המשקיעות באן-טריג, מהלך נדיר וחריג שכן מיקרוסופט כמעט שלא משקיעה בחברות סטארט-אפ ישראליות. ואולם למיקרוסופט אין הסכם בלעדיות עם אן-טריג, ולכן הטכנולוגיה של החברה הישראלית יכולה לשמש את המתחרה הגדולה של מיקרוסופט - גוגל.



עדיין לא נחשפו הרבה פרטים לגבי המחשב ש-htc מתכננת לייצר, ובכל מקרה, הפרסום כעת ב-themarker על השותפות בין אן-טריג ל-htc הוביל אותה למלא את פיה מים ולהימנע מלהתייחס לעניין.



בשלב זה, הפרטים בכל הנוגע לשיתוף הפעולה בין אן-טריג ל-htc מעורפלים ועשויים להשתנות. ההערכה היא שהמחשב של גוגל ו-htc יושק בנובמבר, אך מועד השקה עוד לא נקבע סופית.



מה בעצם אפשר לעשות עם הטכנולוגיה מכפר סבא במחשב שתומך במולטי טאץ'? המשתמשים באייפון כבר מכירים את התחושה של הפעלת תוכנות באמצעות מגע. זה קל ונוח, בייחוד כשהמחשב הנייד הוא מחשב מחברת. אפשר להזיז תמונות מצד לצד, לסובב אותן או לעשות זום. למעשה, כל אייקון גרפי על המסך יוכל לפעול באמצעות מגע יד.



בשלב זה יש ככל הנראה רק אבטיפוס אחד של המחשב, אך מדובר בסוד כמוס שכמעט אף אחד לא נחשף אליו, גם לא בקרב עובדי אן-טריג. לא ברור אם המחשב יישא את הלוגו של גוגל, והקשר של אן-טריג בשלב זה הוא עם htc בלבד.



היקף העסקה בין השתיים לא ידוע, והסיבה לכך היא שמדובר בחוזים שקשה לחזות מה יהיה היקפם לפני שידוע מה יהיה הביקוש. ואולם הצפי הוא שהחוזה בין אן-טריג ל-htc יהיה בגובה של 50-100 מיליון דולר. סדר הגודל יכול להשתנות בהתאם לביקוש למחשב מצד הקהל.



נולדה מחדש ב-2006



המודל העסקי של אן-טריג מבוסס על מכירת רישיונות לשימוש בטכנולוגיה שלה, והיא גובה תשלום עבור כל רישיון למחשב שנמכר העושה שימוש בטכנולוגיה שפיתחה.



עם החלטת גוגל להשיק את המחשב והבחירה ב-htc לייצורו, יצאה htc במכרז שבו התמודדה אן-טריג לצד חברות נוספות, וזכתה. ההערכה היא שהמסך ש-htc מפתחת עם אן-טריג יהיה קטן יותר מזה של האייפד, וכי מבחינת גודלו, המחשב יהיה בין טלפון סלולרי לאייפד.



עוד נודע ל-themarker, כי גם מחשב המחברת של hp - סלייט - היה צפוי לעשות שימוש בטכנולוגיה של אן-טריג, אך בינתיים השקת המחשב הוקפאה. ההערכה בשוק היא שייתכן ש-hp תשיק בסופו של דבר את הסלייט, שעושה שימוש במערכת ההפעלה 7 windows.



אן-טריג נוסדה ב-1999 על ידי ד"ר מאיר מורג, היא מנוהלת על ידי עמיחי בן-דוד ומעסיקה כ-120 עובדים. לפי חברת המחקר ivc אונליין, עד כה גייסה החברה 74.1 מיליון דולר. מאז הקמתה עברה אן-טריג לא מעט שינויים, ולמעשה אפשר לומר שהיא נולדה מחדש ב-2006, משום שאז היא החלה לעסוק בצגי מגע למחשבים.



רוצים להגיע לנאסד"ק



עד כה חתמה החברה על הסכמים עם כמה יצרניות מחשבים ניידים, בהן דל, hp, לנובו וטושיבה. בן דוד אמר בעבר ל-themarker כי הוא מעוניין להנפיק את החברה בנאסד"ק. עם משקיעיה נמנים קרנות ההשקעה קינן פרטנרס, אוורגרין, אורום ונצ'רס של מוריס קהאן, צ'לנג'ר של בנג'י קהאן, מרינר, taf, קסניה ופלנוס.



דו"ח של פלנוס חשף כי ההכנסות הצפויות של אן-טריג ב-2009 הן כ-41 מיליון דולר. ב-2010 צפויות הכנסות החברה להיות גבוהות הרבה יותר, אך לא ידוע בכמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully