וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בדיעבד, נכון היה לבצע את הפרויקט במימון המדינה"

אבי בר-אלי

22.8.2010 / 6:50

בכיר באוצר: נתקענו עם זכיין לא הומוגני - שהגיש הצעה אגרסיבית



>> "בדיעבד, היה היגיון לפצל את פרויקט הרכבת הקלה ולבצע חלק ממנו במימון תקציבי, כשאת החלק הפחות מסוכן, וגם את מכרז ההפעלה, להוציא לידי זכיין" - כך אמר בסוף השבוע מקור בכיר במשרד האוצר.

הבכיר הגיב על השאלה בדבר הלקחים שעל המדינה ללמוד מדרך פרסום המכרז הזכייני (p.p.p) וחלוקת הסיכונים הבעייתית בין המדינה לזכיין. "כל הרעיון של p.p.p במעבר בין חמש ערים יצר רמות אי ודאות גדולות", הוסיף.



באשר למשא ומתן עם mts, אמר הבכיר כי "עם היד על הלב" המדינה עשתה כל שביכולתה כדי להגיע להסדר. "הצענו הצעה נדיבה. הפער היה מצומצם. אנו יודעים שיש ב-mts קשיים ובינם לבין עצמם הם לא מסוגלים לסגור שום דבר". הוא הבהיר כי המדינה תחלט את ערבות הזכיין ואף תגיש נגדו תביעת פיצויים.



"הזכיין נתלה במשבר הפיננסי ברמות בלתי סבירות. המדינה הוציאה בינתיים מכרזי זכיינות שרצים במהירות בלתי רגילה אל הסגירה הפיננסית. ההישענות של mts על משבר האשראי חסרת בסיס, וכבר הצגנו לפניהם פתרונות שהם מעל ומעבר לנדרש בתקופה זו - הן בפיצויים והן בהגדלת רמת החשיפה של המדינה".



באשר לסיבות התנהלותה של mts השיב הבכיר: "זהו זכיין לא הומוגני, שהגיש הצעה שהתבררה כאגרסיבית מדי, אך חושב שהמדינה תילחם יחד אתו בתעלות ותתפשר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully