וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תא הסטודנטים של מפלגת העבודה: מאוכזבים מברק, מעריכים את יחימוביץ'

צבי זרחיה

22.8.2010 / 6:50

"תחושה קשה בקרב הפעילים הצעירים"



בלעדי ח"כ שלי יחימוביץ מדורגת ראשונה בדו"ח השנתי על ביצועיהם הפרלמנטריים והמיניסטריאליים של חברי הכנסת ושרי מפלגת העבודה, שגיבש באחרונה אופק, תא הסטודנטים של המפלגה באוניברסיטה העברית בירושלים.

מהדו"ח ניכר כי מחבריו מציבים בראש סדר העדיפויות של המפלגה את הנושאים הכלכליים-חברתיים. הם טוענים כי העיסוק בנושאים אלה אמנם תפס את עיקר הפעילות של נציגי המפלגה בשנה החולפת - אך לא של כולם. הדו"ח קובע כי יו"ר המפלגה, שר הביטחון אהוד ברק, "אמנם פעל והתבטא במישור המדיני, אבל מיעט מאוד בעשייה והתבטאויות במישורים הכלכלי והחברתי ובענייני דת ומדינה".



לדברי המחברים, "מן הראוי שחברים בכירים במפלגה שחרטה על דגלה קידום אג'נדה סוציאל-דמוקרטית - ועל אחת כמה וכמה יו"ר המפלגה - יפעלו בנושאים אלה שיסייעו לשיקומה".



הדו"ח מסביר כי יחימוביץ' דורגה ראשונה בזכות "פעילותה הבלתי מתפשרת למען זכויותיהם של העובדים במדינה, שבאה לידי ביטוי בחקיקה שהגישה". כמו כן מצוינים בדו"ח "מאבקים אפקטיביים", שניהלה יחימוביץ' מתוך אידיאולוגיה סוציאל-דמוקרטית.



שר התמ"ת, בנימין בן אליעזר, דורג שני בנבחרת של תא אופק, ראשון מבין שרי המפלגה. הדו"ח מנמק את הבחירה בפועלו של בן אליעזר "לחיזוק הזכויות הסוציאליות, קידום הפריפריה, וקידום המחקר והפיתוח בתחום אחריותו של משרדו". שר הרווחה, יצחק הרצוג, דורג שלישי מכיוון שיזם "תוכניות בתחומי המים, המזון, האבטלה, צמצום הפערים החברתיים והסיוע לנזקקים".



יו"ר אופק, דור בלוך, שיזם והוביל את הפרויקט, הסביר כי "הצורך במעקב נובע מתחושה קשה בקרב פעילי המפלגה הצעירים, שעקב הרצון להיכנס לממשלה חברי הכנסת של המפלגה אינם מייצגים את האידיאלים שלשמם נבחרו. מצאנו פעילות חשובה בתחום החברתי ומאידך היעדר מסר ברור בתחומי החינוך, הדת והמדינה. נמשיך לעקוב אחרי חברי הכנסת והשרים של המפלגה כדי לוודא שהם פועלים לאור הערכים שאנו מאמינים בהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully