וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאפ - פחות עיצוב, יותר שיווק

נתן שבע

22.8.2010 / 6:50

מניה ב-200 מלה



>> רשת ההלבשה והאופנה האמריקאית גאפ החלה את דרכה ב-1969 כחנות קטנה שפתחו בני הזוג דונלד ודוריס פישר בסן פרנסיסקו. השניים מכרו בתחילה מכנסי ג'ינס של ליווייס ותקליטים, ולאחר זמן קצר ויתרו על התקליטים. בפתיחת החנות הראשונה השקיעו בני הזוג 63 אלף דולר, וכבר בשנה הראשונה הם הגיעו למחזור הכנסות של 2 מיליון דולר.



בני הזוג המשיכו לפתוח חנויות, וכעבור ארבע שנים הורכבה הרשת שלהם מ-25 חנויות הלבשה. ב-1974 החלה הרשת למכור מוצרים תחת שם המותג גאפ. כיום מפעילה חברת גאפ 3,085 חנויות בעולם, והיא גם הבעלים של הרשתות הממותגות בננה רפאבליק ו-old navy. החברה מעסיקה יותר מ-135 אלף עובדים.

את הקפיצה הגדולה בעסקיה ביצעה גאפ בשני העשורים הראשונים לקיומה, ולשיאה היא הגיעה בשנות ה-90. גאפ נחשבה אז לאחת מרשתות הבגדים המובילות מבחינת איכות ועיצוב.



בעשור האחרון נפגע מעמדה של גאפ. המיקוד של החברה עבר מעיצוב הבגדים לשיווקם, והלקוחות החלו לנטוש אותה. באחרונה מנסה הרשת לחזור לייחוד שלה, והיא החלה לשווק קו חדש של בגדים.



מניית גאפ הונפקה בבורסה בארה"ב ב-1976 במחיר של 11 סנט (מתואם לספליטים שבוצעו בה מאז). כיום מחיר המניה הוא 17.6 דולר, ושווי השוק של החברה הוא 11 מיליארד דולר.



מי שהחזיק במניית גאפ מתחילת שנות ה-80 הרוויח תשואה ממוצעת של 21% בשנה. כיום נסחרת החברה במכפיל רווח 10 לפי רווחיה ב-12 החודשים האחרונים, ובמכפיל זהה על הרווחים החזויים לה בשנה הקרובה. ב-2009 רשמה החברה הכנסות של 14.2 מיליארד דולר ורווח של 1.1 מיליארד דולר.



-



ספליט



פיצול טכני של מניות כדי להגדיל את סחירותן. בספליט של 1:2 המחיר נחתך בחצי, ומי שמחזיק במניה מקבל מניה נוספת כך ששווי אחזקתו לא משתנה



-



מכפיל רווח



פרמטר לבחינת התמחור של מניה שמחושב דרך חלוקת מחיר המניה ברווח למניה. אם חברה מרוויחה חצי דולר למניה ומנייתה נסחרת ב-8 דולרים, הרי שהיא נסחרת במכפיל 16

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully