וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדס ארזים השלים רכישת קופות הגמל של מרכנתיל דיסקונט

מאת שרון שפורר

22.8.2010 / 7:50

בלעדי בית ההשקעות רכש עוד 49% בכ-60 מיליון שקל. המנכ"ל רמי דרור: "ב-2011 אנחנו נציג רווח תפעולי דו-ספרתי"



>> בית ההשקעות הדס ארזים רכש עוד 49% מחברת קופות הגמל שבשליטתו מידי בנק מרכנתיל דיסקונט - ונהפך לבעלים היחיד (100%) בחברה המנהלת של קופות הגמל. היקפה של העסקה מוערך ב-60 מיליון שקל. היקף הנכסים המנוהלים בקופות הגמל של הדס מרכנתיל הוא כ-3.4 מיליארד שקל.

ב-2007 רכש הדס ארזים, בית השקעות שהקימו אז אייזיק סיטון ודוד עזריאל, 51% מקופות הגמל של בנק מרכנתיל דיסקונט, שנוהלו בהן אז 3.8 מיליארד שקל, לפי מכפיל של 4.25% על הנכסים המנוהלים. באותו מועד קיבל מרכנתיל אופציית פוט (מכר), שלפיה יוכל למכור את יתרת האחזקות להדס ארזים עד אמצע נובמבר.



באפריל האחרון הודיע מרכנתיל דיסקונט, שבשליטת בנק דיסקונט, כי החליט לממש את האופציה מוקדם מהמועד האחרון. בהסכם המקורי נקבע כי המחיר יחושב על פי אותו מכפיל על הנכסים המנוהלים שלפיו התבצעה המכירה הקודמת להדס ארזים - 4.25%. מדובר במכפיל גבוה ממכפילים המקובלים כיום בעסקות לרכישת קופות גמל; בעסקת פסגות-פריזמה, למשל, המחיר נקבע לפי מכפיל 3.25%.



מאז רכש הדס ארזים את קופות הגמל מידי מרכנתיל סבל בית ההשקעות מפדיונות בקופות הגמל ומנוהלים בהן כיום נכסים בהיקף של כ-3.4 מיליארד שקל. המכפיל ברכישה היה אמנם 4.25% - אבל על פי הערכות היקף העסקה היה כ-60 מיליון שקל בלבד בשל התאמות שונות.



הדס ארזים מנוהל על ידי רמי דרור. בית ההשקעות מנהל 4.2 מיליארד שקל, כשנוסף על הקופות פעילותו כוללת קרנות נאמנות, ניהול תיקים וכן קופות גמל במסלול אישי (ira), שאותן השיק בתחילת השנה ומנהלות כ-50 מיליון שקל.



את המחצית הראשונה של 2010 סיימה החברה המנהלת את קופות הגמל של הדס מרכנתיל, שבראשה עומד אילן ארצי, המשמש גם משנה למנכ"ל הדס ארזים, עם הכנסות של כ-18 מיליון שקל לעומת הכנסות של כ-13 מיליון שקל בינואר-יוני 2009. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-865 אלף שקל בהשוואה להפסד של 3 מיליון שקל במחצית המקבילה. הרווח התפעולי היה כ-854 אלף שקל.



דרור סירב להתייחס לפרטי העסקה, אבל אמר בתגובה: "הבעלות המלאה על קופות הגמל תאפשר לנו להגיע כבר ב-2011 לרווח תפעולי דו-ספרתי".



ל-themarker נודע עוד כי המימון לעסקת הרכישה של יתרת קופות הגמל ממרכנתיל דיסקונט הושג ממקורות עצמיים של הדס ארזים, מבעלי השליטה סיטון ועזריאל וכן מבנק הפועלים, שהעמיד לטובת העסקה אשראי בסך כ-15 מיליון שקל.



מרכנתיל דיסקונט, המנוהל בידי יעקב טננבאום, הודיע באפריל, במקביל להודעתו על מימוש האופציה מוקדם מהצפוי, כי הוא צפוי לרשום רווח הון של כ-38 מיליון שקל כתוצאה מהעסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully