וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנשים נמצאים בחופש, ולא מתעסקים בחסכונות שלהם"

נועם בר

22.8.2010 / 7:50

ענף הגמל גייס ביולי 350 מיליון שקל, ומדווחים בו על פחות בקשות למשיכות. קטר הגיוסים המשיך להיות מגזר קרנות ההשתלמות



>> ענף הגמל חזר לגייס בעוצמה ביולי. הגיוסים לכלל הקופות הסתכמו ב-350 מיליון שקל. הקטר של הענף המשיך להיות מגזר קרנות ההשתלמות, שגייס 545 מיליון שקל בחודש החולף.

הגיוסים מתחילת 2010 הגיעו לכ-2.1 מיליארד שקל. מן העבר השני הכבידו על הענף קופות התגמולים שפדו 204 מיליון שקל ביולי ו-1.8 מיליארד שקל מתחילת השנה. באופן חריג גייסו קופות הפיצויים ביולי סכום זניח של 7.5 מיליון שקל, כאשר מתחילת השנה פדו מדי חודש בממוצע 75 מיליון שקל.



דש-איפקס, ילין לפידות, אי.בי.אי ומנורה המשיכו להיות ראש החץ של המגייסות בענף הגמל עם גיוס מצטבר של כ-1.5 מיליארד שקל מתחילת 2010. בכלל, שסבלה ב-2009 מפדיונות מצטברים של 630 מיליון שקל ובפדיונות נמוכים יותר במחצית הראשונה של 2010, סיימו את יולי בגיוס של 23 מיליון שקל. גם פסגות, מיטב ואקסלנס, שמתחילת השנה סבלו מפדיונות מצטברים של כ-1.4 מיליארד שקל, הציגו חודש עם מומנטום חיובי כשבפסגות ואקסלנס קצב הפדיונות הואט ובמיטב אף הצליחו לגייס.



מנהל של אחת מחברות הגמל הגדולות מסביר את החודש החריג בחופשת הקיץ: "רבים מבלים בחופשים ומתעסקים פחות במה קורה עם הכסף שלהם - ולכן ניכרת ירידה כללית בענף ובמספר הבקשות למשיכות והעברות. סיבה נוספת קשורה במחלקות השימור של הגופים, שעובדות באגרסיביות רבה יותר ומצליחות לעצור משיכות".



הקופות האישיות (ira) של הדס ארזים ממשיכות לגייס; מתחילת הפעלתן, לפני חצי שנה, גייסו כ-37 מיליון שקל. עם זאת, הדס ארזים כחברה סובלת מפדיונות ומתחילת 2010 פדתה 82 מיליון שקל. במיטב, שגם מפעילה קופות בניהול אישי, עדיין לא ממש מצליחו לגייס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully