וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Buy and Homework

עמי גינזבורג

22.8.2010 / 8:02



קנה והכן שיעורי בית.

משחק מלים על הצירוף "buy and hold", שמתורגם לרוב ל"קנה והחזק" (ושניתן גם לתרגמו לעברית מדוברת כ"שגר ושכח"). אסטרטגיית קנה והחזק מיועדת בדרך כלל למשקיעים קטנים שאינם מעוניינים להתעסק יתר על המידה עם תיק ההשקעות שלהם. הרעיון המרכזי שעומד מאחוריה הוא שיש להכין את שיעורי הבית לפני שנכנסים להשקעה. לאחר שההשקעה בוצעה, בהנחה שהלימוד שקדם לכך היה מעמיק דיו, אפשר לשכוח ממנה לתקופה ארוכה.



האסטרטגיה החלופית, קנה והכן את שיעורי הבית, מזוהה עם מנהל ההשקעות וכוכב הטלוויזיה הפיננסית האמריקאי ג'ים קריימר. לטענתו של קריימר, כל משקיע צריך להיות מוכן להשקיע לפחות שעה אחת בשבוע כדי לחקור וללמוד כל מה שאפשר על כל מניה בתיק ההשקעות שלו. החקירה הזו צריכה להתבסס על מידע פומבי שמתפרסם באינטרנט - כולל דו"חות כספיים, הודעות לבורסה, דיווחים שונים שקשורים לחברה (כמו מכירות וקניות של בעלי עניין) ומידע שמפרסמות החברות המתחרות בענף.



מטרת שיעורי הבית היא לבחון אם החלטת ההשקעה עדיין תקפה או שמא משהו בחברה השתנה - לטובה או בעיקר לרעה. הבעיה היא שהאסטרטגיה הזו דורשת הרבה זמן. משקיעים חובבים שמחזיקים בתיק שלהם כ-20 מניות יתקשו למצוא 20 שעות שבועיות כדי לעקוב אחר כל אחת ואחת מהן.



התשובה של קריימר לטענות כאלה היא שמשקיעים שאין להם זמן פנוי פשוט אינם צריכים להחזיק במניות בודדות. עדיף למשקיעים כאלה לנתב את כספם לקרנות נאמנות, תעודות סל או קרנות סל, וכך לחסוך מעצמם את הצורך לעקוב אחר ההשקעות שלהם באופן רציף.



ginzburg@themarker.com.ami

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully