וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודו נערכת להנפקה בבורסה בת"א

גיא גרימלנד

22.8.2010 / 8:25

חברת הסטארט אפ של דב מורן תצא בקרוב להנפקה בבורסה בתל אביב. החברה תנסה לגייס 50-25 מיליון דולר בשוק המקומי. שווי ההנפקה הצפוי: 200-100 מיליון דולר

חברת הסטארט-אפ הישראלית מודו של דב מורן עתידה לצאת בהנפקה בבורסת תל אביב - כך נודע ל-TheMarker. החברה נמצאת בימים אלה בשלב של הכנת תשקיף שעל בסיסו תתבצע ההנפקה.

שתי אופציות עומדות כרגע בפני החברה: הראשונה, ביצוע הנפקה בנובמבר על בסיס דו"חות החברה לרבעון השני של 2010; האפשרות השנייה היא שההנפקה תתבצע בינואר-פברואר 2011, על בסיס דו"חות החברה לרבעון השלישי, שעריכתם תושלם בנובמבר 2010.

מודו בחרה בחברת כלל חיתום כחתם להנפקה. בשבועות הקרובים ידונו מודו וכלל חיתום בתמחור השווי שלפיו תתבצע ההנפקה. ההערכה היא שמודו עתידה לגייס 25-50 מיליון דולר תמורת 20%-25% ממניותיה. לפיכך, זהו שווי חברה מינימלי של 100 מיליון דולר, לפני הכסף המגויס.

מורן, מייסד ומנכ"ל מודו, אמר שלשום ל-TheMarker: "לחברה יש כסף. ביצענו גיוס פנימי בתחילת השנה. המצב של מודו הוא טוב".

מורן לא הכחיש כי החברה מנהלת מהלך להנפקה, אך נמנע מלהרחיב, כנראה בשל רגישות העניין. מקור אחר המעורה בפרטים אמר ל-TheMarker כי המהלך הנוכחי לא מערב הצעת מכר, וקרנות הון סיכון המשקיעות בחברה לא צפויות למכור מניות לציבור. "המהלך צריך לקבל את אישור המשקיעים בחברה, ואני מאמין שכולם יסכימו ויאשרו זאת. המשקיעים יתמכו בכך. האם זה צעד טוב? קשה להעריך בשלב זה", הוסיף המקור.

עדיין רחוקה מאיזון תפעולי ושורפת מזומנים

בשלב זה, ככל הידוע, החברה אינה צפויה לרשום את מניותיה למסחר גם בארה"ב, אלא להסתפק בבורסה של תל אביב. המשמעות היא כי הגיוס יתבצע בעיקר ממשקיעים מקומיים.

הנפקת מודו מהווה מהלך פיננסי לא טיפוסי, שכן החברה עדיין נמצאת בשלב מוקדם יחסית בחייה. מודו אמנם החלה לרשום מכירות ב-2010, אך כפי הנראה היא עדיין רחוקה מאיזון תפעולי, כלומר החברה עדיין שורפת מזומנים. גם לא ברור מה היקף המזומנים בקופתה, אך בנובמבר 2009, כאשר ביצעה סבב פיטורים שלישי, הפעם של כ-110 עובדים, הוערך כי המזומנים בקופתה מספיקים לשנה של פעילות.

ייתכן כי תהליכי ההתייעלות מצד אחד, וההכנסות שייצרה מצד שני, סיפקו לה עוד אוויר לנשימה בשנה האחרונה. הגיוס הציבורי שמתכננת החברה בא במקום סבב גיוס נוסף מקרנות, שכן בחזית זו התקשתה החברה בשנה האחרונה.

עבור מורן וסמנכ"לית הכספים בחברה, רונית מאור, אין זו הפעם הראשונה שהם מנפיקים חברה. השניים פועלים במשותף שנים רבות, והנפיקו בארה"ב את חברת אם-סיסטמס שנמכרה ב-2006 לסאנדיסק תמורת 1.55 מיליארד דולר.

ב-2006 נאלצה אם-סיסטמס לתקן את דו"חותיה ל-99'-2005 בשל תהליך לא תקין שבו חולקו האופציות למנהלים ולעובדים. בניגוד לקומברס, החברה ביצעה בדיקה פנימית ויישמה את מסקנותיה לשביעות רצונה של רשות ניירות ערך האמריקאית.

ייתכן כי אירוע זה הוא אחד הגורמים שהשפיעו על מורן לבחור לגייס עתה באמצעות הבורסה בתל אביב ולא להרחיק לניו יורק. ואולם בשלב זה החברה כלל לא בשלה להנפקה בניו יורק.

הדור השלישי יכלול את האנדרואיד

כיום ניצבת מודו רגע לפני אחת מנקודות ההכרעה שלה. באוקטובר היא עתידה להשיק את מכשיר הסלולר החדש שפיתחה Modu T - מכשיר שעדיין ישתמש במערכת הפעלה Brew של קוואלקום, ובפעם הראשונה יכלול צג מגע.

בנוסף, המכשיר, שימשיך להיות הטלפון הסלולרי הזעיר בעולם, צפוי להכיל גם נגן מוסיקה ולהגיע בגרסאות התומכות בדור 2.75 (EDGE) ודור 3.5. המכשיר אף יכלול אחסון בהיקף של 2 ג'יגה-ביט שניתן יהיה להרחיבו, ומספר רב יותר של אפליקציות לעומת הדור הראשון, עם דגש על חיבור גם לפייסבוק, יוטיוב וטוויטר.

אתר רשות התקשורת הפדרלית בארה"ב, ה-FCC, חשף לפני כשבועיים כי מודו עתידה להשיק מכשיר גם בארה"ב, שייקרא Modu W ויהיה תומך Fi-Wi. הדור השלישי של מכשיר המודו יכלול את מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל, אבל עדיין לא נקבע לו מועד השקה ובכל מקרה מודו מתרכזת כעת בהשקה הקרובה של מודו T.

בינתיים מוכרת החברה את מכשיר המודו גרסה 1 במזרח אירופה, באפריקה, באסיה ובדרום אמריקה. באחרונה אף דווח כי הרשת הקמעונית purelygadgets תשווק את המודו 1 בבריטניה. בישראל סלקום היתה אמורה להשיק אשתקד את המכשיר, אך חזרה בה מכוונתה. בינתיים נמכר מודו 1 בישראל ברשת באג ב-500 שקל.

פרופיל נמוך

מודו עברה מאז הקמתה לא מעט עליות וירידות. החברה גייסה יותר מ-100 מיליון דולר ולא אחת הרהיבה עוז על סיכויי ההצלחה שלה בתקשורת הישראלית.

עם זאת, המציאות טפחה על פניה כשהבינה שהדור הראשון שפיתחה לא מתאים במציאות הנוכחית להשקה במדינות מערביות, כאשר טרנד הטלפונים החכמים כובש את הציבור. כתוצאה מכך נאלצה החברה לפתח במהירות את הדור הבא ולפטר את מהנדסי ההיי-טק, אנשי השיווק והמפתחים שעבדו על מודו 1.

מאז סבב הפיטורים בנובמבר 2009 שומרת החברה על פרופיל תקשורתי נמוך יחסית, במטרה להנמיך ציפיות, ובעיקר כדי להתמקד בעבודה הטכנולוגית הקשה שעוד נכונה לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully