וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ילה קוראת ליזמים ישראלים: הקימו אצלנו סטארט אפ וקבלו מענק של 40 אלף דולר

גיא גרימלנד

22.8.2010 / 9:22

תוכנית חדשה של הממשל הצ'יליאני מציעה הטבות חסרות תקדים במטרה לפתח את עמק הסיליקון הדרום אמריקאי



תוכנית חדשה של צ'ילה מנסה לפתות יזמים ישראלים ואמריקאיים להגיע למדינה. במסגרת התוכנית, המכונה startup chile, מציע הממשל הצ'יליאני הטבות חסרות תקדים במטרה לפתח את עמק הסיליקון הדרום אמריקאי. כיום, 52% מחברות הסטארט אפ שהוקמו בעמק הסיליקון בארה"ב בין השנים 2005-1995 נוסדו על ידי יזמים זרים שלא נולדו בארה"ב.



בצ'ילה מעוניינים שהיזמים הזרים יפתחו את תעשיית הסטארט אפים המקומית, ומוכנים לעשות הרבה כדי שאותם יזמים יגיעו אליהם ולא לארה"ב. מדובר בתוכנית פיילוט שתפקידה למשוך 25 יזמים מכל רחבי העולם שיקבלו ויזה לשנה, מענק בגובה של 40 אלף דולר לחצי שנה ותמיכה ברשת קשרים וכלים עבור הקמת סטארט אפ. יזמים שייבחרו יקושרו עם אנג'לים ומשקיעי הון סיכון.



מארגני התוכנית מבצעים השוואה מעניינת בין צ'ילה לעמק הסיליקון. הטענה היא שקל להשיק עסקים בצ'ילה בגלל העלויות הנמוכות בהשוואה לצפון אמריקה, קנדה, אירופה או ישראל. גם המשכורות לעובדים נמוכות יותר ממחצית לעומת עובדים במקומות אחרים. למשל, משכורת של מהנדס זוטר בצ'ילה מסתכמת ב-30 אלף דולר לעומת 85 אלף דולר בעמק הסיליקון. בישראל המספרים זהים או קצת פחותים לעומת הסיליקון.



השכירות למ"ר בעמק הסיליקון לחודש היא של 5-3 דולרים בעוד בצ'ילה מדובר ב-2-1 דולרים למ"ר בלבד. עלות ייעוץ עורכי דין לשעה יכולה להגיע בארה"ב ל-600 דולר לשעה בעוד בצ'ילה מדובר רק בשליש מכך. השכירות למגורים של היזם מסתכמת בעמק הסיליקון ב-1,500-1,000 דולר לחודש לעומת 700-350 דולר לחודש. ההוצאה על מזון מסתכמת בעמק הסיליקון ב-700-500 דולר לחודש לעומת 200-100 דולר בלבד בצ'ילה. התוכנית הצ'יליאנית זכתה לתהודה בכלי תקשורת בעולם ועד כה היוזמה פורסמה ב"פורבס", טק קרנץ', פיננשייל פוסט, פאסט קומפני ואתרים ובלוגים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully