וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות מבחני העמידות: ירידה של 50% במחירי הבתים בסין תוביל לזינוק בהיקף החובות המסופקים

רויטרס

22.8.2010 / 9:31

רוב הבנקים דיווחו על 1% של חובות אבודים מבין הלוואות הנדל"ן; אם יפלו המחירים שיעור זה יזנק ב-1%-2%



ירידה של 50% במחירי הנדל"ן בסין תוביל לזינוק בהיקף החובות המסופקים בבנקים הגדולים בסין, כך דיווח העיתון הסיני "21st century business herald ", בהסתמך על הסבב האחרון של מבחני העמידות שנערכו לבנקים הגדולים בסין.



בנקים רבים בסין דיווחו על 1% של חובות מסופקים מבין לווי המשכנתאות. עם זאת, ירידה של 50% במחירי הבתים עלולה להגדיל את היקף החובות המסופקים ולהעלות את שיעורם ב-1%-2%, דיווח העיתון, לפי מקורות במגזר הבנקאי.



צ'יינה מרצ'נטס בנק - אשר דיווח על שיעור חובות מסופקים של 0.12% מתוך לווי המשכנתאות, נכון לסוף יוני - צפוי לרשום עלייה בשיעורם ל-2%, לפי העיתון. הלוואות למימון רכישת בתים קיימים, ובפרט כאלה שניתנו ב-2009 ו-2010 כאשר מחירי הבתים בערים הגדולות בסין זינקו, הם פגיעים במיוחד, העריכו המקורות.



עם זאת, העיתון הוסיף כי איכות הנכסים הכוללת של הבנקים הסינים צפויה להישאר יציבה גם בתרחיש הקיצוני של נפילת מחירי הבתים, שכן משכנתאות מהוות פחות מחמישית מכלל הלוואותיהם. לפי נתוני הבנק המרכזי של סין, היקף ההלוואות לבניית בתים ולרכישת בתים הסתכם ב-8.71 טריליון יואן (1.28 טריליון דולר) נכון לסוף יוני - סכום המהווה 18% מכלל הלוואות הבנקים.



בתחילת אוגוסט הורה רגולטור הבנקים של סין לבנקים לבחון את השפעתה האפשרית של צניחת מחירי הבתים בערים הגדולות בסין בשיעור של עד 50%. עם זאת, הרגולטור הסתייג ואמר כי תרחישים היפותטיים אינם משקפים את תחזיותיו ואינם מבשרים על שינוי במדיניות.



מאז חודש אפריל הרגולטורים בסין פעלו לצינון שוק הנדל"ן והגבילו את צעדיהם של משקיעים ספקולטיביים, לאחר שמחירי הבתים בערי סין זינקו ב-68% ברבעון הראשון של 2010, לעומת הרבעון הראשון של 2009. בחודש יולי הואט קצב עליית מחירי הבתים ל-10.3%, לאחר שביוני נרשמה עלייה שנתית של 11.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully