וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה ישראל מוכרת אחזקותיה בכביש 6

ואדים סבידרסקי

22.8.2010 / 10:00

החברה תמכור את אחזקותיה לקרן תשתיות ישראל בתמורה לכ-475 מיליון שקל. מנכ"ל אפריקה: "התמורה נועדה לפירעון החוב האג"חי הקצר מוקדם מהצפוי"

חברת אפריקה ישראל, שבשליטת לב לבייב, מדווחת היום כי בכוונתה למכור את מלוא אחזקותיה (37.5%) בחברת דרך ארץ הייוויז, זכיינית כביש חוצה ישראל (כביש 6). אפריקה תמכור את אחזקותיה לקרן תשתיות ישראל, עמה התקשרה במזכר הבנות, בתמורה לכ-475 מיליון שקל . כמו כן, לסכום זה יתווסף סך של כ-25.6 מיליון שקל בגין הלוואות שונות שהועמדו על ידי החברה לטובת הזכיינית. הרווח לפני מס מהמכירה צפוי להסתכם בכ-200 מיליון שקל.

אפריקה תמשיך להפעיל את הכביש מאחר שהעסקה אינה כוללת את מכירת זכויות החברה בדרך ארץ הייוויז מנג'מנט קורפורשיין (24.5%), מפעילת הכביש. כמו כן, העסקה אינה כוללת את זכויות חברת הבת דניה סיבוס בשיעור של 33%, בדרך ארץ קונסטרקשן ג'וינט ונטשר (CJV), המשמשת כקבלן העבודות הראשי של כביש 6, והמבצעת כיום את עבודות ההרחבה.

בחברה מציינים כי השלמת העסקה כפופה להתקיימות מספר תנאים מתלים ובהם קבלת אישורים מהמדינה, מבנקאים, מהמפקח על הביטוח ומהממונה על ההגבלים העסקיים. כמו כן, העסקה כפופה לאי מימושה של זכות סירוב ראשונה על ידי שיכון ובינוי, חברה בשליטת שרי אריסון, המחזיקה ב-37.5% מזכיינית הכביש לצד קבוצת אפריקה ישראל. במקרה של מימוש הזכות, תתבצע העסקה עם שיכון ובינוי במקום עם הרוכשת.

קרן תשתיות ישראל התחייבה כי במידה ששיכון ובינוי תממש את זכות ההצטרפות המוקנית לה בקשר עם העסקה, היא תרכוש גם את חלקה של שיכון ובינוי, וזאת מבלי לגרוע מתמורת העסקה, כמפורט לעיל.

איזי כהן, מנכ"ל חברת אפריקה ישראל אמר כי "הסכם מכירת כביש 6 מהווה דוגמא לעסקה נוספת שביצעה קבוצת אפריקה ישראל בהשבחת נכס שבבעלותה ומימושו. זאת, תוך יצירת תזרים מזומנים גבוה ורישום של רווח נאה. התזרים הגדול שיתקבל מהמהלך יאפשר לאפריקה ישראל לפרוע את החוב האג"חי הקצר מוקדם מהצפוי ויסייע לחברה בהמשך צמיחתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully