וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכון לכלכלה בבריטניה: החוב הלאומי האמיתי של בריטניה - 4.8 טריליון ליש"ט - 333% מהתמ"ג

סוכנויות הידיעות

22.8.2010 / 11:37

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בבריטניה הגיע החוב החודש לשיא של 816 מיליארד ליש"ט



החוב הלאומי האמיתי של בריטניה הוא 4.8 טריליון ליש"ט (7.5 טריליון דולר) או 78 אלף ליש"ט לנפש - פי חמישה מהסכום המוערך על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה - כך חישב המכון לכלכלה בבריטניה (iea), לפי דיווח ב"דיילי טלגרף". המכון הגיע למסקנה זו לאחר שכלל בנתוני החוב את התחייבויות הפנסיה של המגזר הציבורי.



ה-iea העלה את החששות לאחר שהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בבריטניה דיווחה בשבוע שעבר כי החוב הלאומי של בריטניה, להוציא את חילוץ הבנקים, מסתכם בסכום שיא של 816 מיליארד ליש"ט. עם זאת, הסכום אינו כולל גם את התחייבויות הפנסיה של המדינה.



"הנתונים האחרונים של הלשכה לסטטיסטיקה מטעים מאוד. ברקע מרחפות התחייבויות הפנסיה, והן אמורות להיות בחזית", מאוד מזעזע שהחוב זינק בשנה האחרונה מרמה של 48% מהתמ"ג ל-56% מהתמ"ג, אך המציאות העגומה היא שהחוב האמיתי שלנו עומד על 333% מהתמ"ג", אמר מייק ליטלווד, מנכ"ל ה-iea.



ניק סילבר, עמית מחקר ב-iea, אמר כי נתוני החוב המלאים, כולל התחייבויות פנסיה של המדינה והמגזר הציבורי בשווי 3.9 מיליארד ליש"ט, צריכים להתפרסם מדי חודש או מדי שנה, בצד נתוני החוב הנקי, מטעמי שקיפות.



הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה החלה לאסוף את המידע, ופירסמה לראשונה בחודש יולי רשימה מלאה של חובותיה והתחייבויותיה של בריטניה, אשר הסתכמו ב-4.84-3.68 טריליון ליש"ט. אילין סימקינס מהלשכה אמרה כי הנתונים יעודכנו בחודש ספטמבר, וכי בכוונתה לאסוף את הנתונים ולפרסמם על בסיס שנתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully