וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ניירות ערך רוצה לפקח גם על האנליסטים והברוקרים

אתי אפללו

22.8.2010 / 11:42

הרשות רוצה להרחיב חוק היועצים הקיים והקמת מועצה למתווכים בהשקעות



רשות ניירות ערך פירסמה היום הצעת חוק להסדרת פעילות כל המתווכים בהשקעות, אשר תחליף את חוק הייעוץ הקיים. החוק כיום אינו מסדיר סוגים שונים של עסקות כגון ברוקראז' או ביצוע עסקות עבור לקוח מול הנוסטרו של המתווך (פעילות כדילר). מלבד זאת, התעוררו במהלך השנים בעיות שונות בישום החוק הקיים, כיוון שהוא אינו קובע אבחנות בין סוגים שונים של שירותי תיווך, ולא מבדיל למשל בין "ייעוץ אישי" - בו יועץ השקעות נותן ייעוץ ללקוח מסוים ביחס להשקעותיו, ובין "ייעוץ כללי" - ייעוץ אחיד הניתן למספר רב של אנשים למשל באמצעות כתיבת עבודות אנליזה.



החוק שמטיל ומרחיב את החובות שחלות כיום על יועצי ההשקעות על כלל המתווכים בהשקעות שעליהם מפקחת הרשות: יועצי השקעות, משווקי השקעות, מנהלי תיקי השקעות, אנליסטים, ברוקרים, דילרים והעוסקים בשירותי משמורת של ניירות ערך. בחוק ייקבעו חובות בסיסיות לגבי פעילותם של הבנקים בשלושת התחומים האחרונים.



החוק יקבע חובות בסיסיות וכללי התנהגות אותם מוצע להחיל לגבי כלל המתווכים בהשקעות. כך לדוגמה - חובת אמון והוגנות כלפי הלקוחות והחובה למתן מידע הוגן בהיר ולא מטעה. בנוסף, הסדרה המפורטת שתחול באופן ספציפי לגבי כל אחד מהעיסוקים תקבע במסגרת חקיקת משנה חובות וכללי התנהגות שונים. לדוגמה, לגבי ברוקרים תקבע חובת ביצוע העסקה הטובה ביותר והתאמת השירות לצורכי הלקוח.



בנוסף, ייקבע בחוק כי למעט יועצי השקעות ומשווקי השקעות העוסקים בייעוץ אישי, יתר המתווכים בהשקעות יהיו חייבים לפעול באמצעות תאגיד ולא באופן פרטי. על כל התאגידים העוסקים בתיווך בהשקעות תחול חובת חברות במועצה, ועל החברים במועצה יהיה לעמוד בתנאים שיבטיחו יושרה, הבטחת הבנה פיננסית ומתן כרית ביטחון ללקוחות. המתווכים יחויבו בהון עצמי מזערי, עריכת ביטוח לכיסוי תביעות ונזקים הנגרמים ללקוחות, ערבות בנקאית ועוד, וכן יחויבו לעמוד בסטנדרטים מקצועיים כגון הקמת מערך בקרה פנימי ובניית תוכנית אכיפה פנימית. המועצה תוקם תורכב מהאירגונים המתווכים בהשקעות תהיה מורכבת גם מנציגים בלתי תלויים והיא תבצע את מרבית הפיקוח על חבריה ועל בעלי הרישיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully