וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש מדליות ארד לנבחרת ישראל באולימפיאדת מדעי המחשב

TheMarker Online

22.8.2010 / 14:03

התחרות השנתית התקיימה השבוע בטורונטו; שלושת הזוכים לומדים באוניברסיטה הפתוחה ושניים מהם בני 16 בלבד



הישג מצוין לדור הבא של ההיי-טק הישראלי. נבחרת ישראל במדעי המחשב חזרה הבוקר מהאולימפיאדה השנתית שהתקיימה השבוע בטורונטו שבקנדה, כשבאמתחתה שלוש מדליות ארד. כל חברי הנבחרת הינם סטודנטים צעירים של האוניברסיטה הפתוחה: גל דור (16), דניאל הדס (16), רותם ליס (18) ואביאל אטיאס (18).



ואלו הזוכים:



■ גל דור (16), תושב הוד השרון, סיים השנה בהצטיינות תואר ראשון במתמטיקה, באוניברסיטה הפתוחה, וממשיך בימים אלה לתואר השני באוניברסיטת בר-אילן. התחיל לימודים באו"פ בכיתה ו' (בדרך כלל לא מקבלים לפני כיתה ט') בגיל 11.5. הוא השלים בגרות ברמה של 5 יח"ל במתמטיקה בסוף כיתה ז' בעקבות הכשרה באוניברסיטת בר אילן. ב-2009 היה מצטיין נשיא. בשנת הלימודים הקרובה יעלה לכיתה י"א בבי"ס אחד העם בפתח-תקווה (כיתת מחוננים).



■ דניאל הדס (16), תושב חולון, לומד באוניברסיטה הפתוחה מזה שנתיים והשתתף במספר תחרויות ארציות במתמטיקה. דניאל הוא גם בנו של ד"ר הדס מהמחלקה למתמטיקה ולמדעי המחשב באוניברסיטה הפתוחה. הדס מספר שהוא מתכנן להשלים את התואר הראשון עוד לפני שיסיים את כל הבגרויות.



■ רותם ליס (18), תושב תל אביב, שביקש לא להיחשף בפני התקשורת.




תצלום: גדעון מרקוביץ', האוניברסיטה הפתוחה



פרופ' חגית מסר-ירון, נשיאת האוניברסיטה הפתוחה: "אני מברכת את הסטודנטים הצעירים של האוניברסיטה הפתוחה שכמידי שנה מייצגים בכבוד רב את ישראל והאוניברסיטה הפתוחה ברמות העולמיות הגבוהות ביותר, ומוכיחים שהכשרונות שלנו בתחומים המדעיים קיימים וחשוב לטפחם וליצור עבורם את האפשרויות להצלחה. אני סבורה שבעוד שנוצרה מגמה של צמצום מקורות המידע של הנוער אל עבר גבולות הוויקיפדיה, אלו הבוחרים ללמוד לתואר או אפילו רק לקחת קורסים אקדמיים, יוצרים לעצמם מקדמה ומאפשרים בנייה של תשתית נכונה להשכלה הגבוהה".



באוניברסיטה הפתוחה מבהירים כי מדי שנה לומדים כמה עשרות סטודנטים צעירים ומוכשרים בעלי יכולות חריגות אשר מסיימים את התואר הראשון עד תחילת שירותם הצבאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully