וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת ההלוואות במנורה: המשטרה תפתח בחקירה

נועם בר

22.8.2010 / 13:58

פרשת ההלוואות בענקית הביטוח נפתחת מחדש בעקבות הוראת היועמ"ש לפתוח בחקירה פלילית. ההוראה מגיעה לאחר שבמהלך בדיקות עלו חשדות לכאורה לעבירות מתחום הלבנת ההון

פחות מחודש לאחר שהמפקח על הביטוח, עודד שריג, סגר את פרשת ההלוואות הלא חוקיות בחברת הביטוח מנורה מבטחים בקנס חסר תקדים, שוב נפתחת הפרשה בפרקליטות ובמשטרה. קנס של 14 מיליון שקל שהטיל המפקח על מנורה וקנס של 400 אלף שקל שהוטל אישית על מנכ"ל מנורה ארי קלמן, לא סיפקו את תנועת אומ"ץ, הפועלת למען מינהל תקין, שחשבה שיש בתיק תשתית פלילית. "נראה שהמפקח על הביטוח שגה בכך שלא סילק את מנכ"ל מנורה מתפקידו והסתפק בהטלת קנס", אמרו בתנועת אומ"ץ.

התנועה פנתה לפני שבועיים וחצי ליועץ המשפטי לממשלה, עורך דין יהודה ויינשטיין, וקראה לו לפתוח בחקירה פלילית נגד קלמן, חברי דירקטוריון מנורה וחברי ועדת הביקורת של מנורה. באחרונה נענתה אומ"ץ כי פנייתה הועברה לפרקליטות וכי הוגשה תלונה בנושא למשטרה.

לפני חודש, עם פרסום הדו"ח הסופי בנוגע לפרשת ההלוואות, סיפרו גורמים באגף הפיקוח כי במהלך הבדיקות השונות התגלו מספר דברים שמעלים חשד לכאורה לעבירות מתחום הלבנת ההון, וחשד שחלק מכספי ההלוואות הלא חוקיות הגיעו לגורמים בשוק האפור. עם זאת, ציינו כי לא יכלו לעשות הרבה מלבד להעביר את הממצאים למשטרה. "לנו אין סמכויות לחקור ביצוע של עבירות כאלה, ומה שיכולנו לעשות בעצמנו זה להטיל קנס",אמרו באוצר.

בספטמבר 2009 פורסם ב-TheMarker, כי סוכנים של מנורה מבטחים נתנו לגורמים שונים הלוואת מכספי מנורה מבטחים בלי שלקחו תמורתן ביטחונות ובלי שאותם גורמים היו זכאים להלוואות אלה. מדובר בהיקף של מאות מיליוני שקלים ובאירועים שנמשכו על פני מספר שנים.

באגף הפיקוח הגיבו לפניית אומ"ץ ולפתיחת התיק במשטרה: "סמכויות אגף שוק ההון מוגבלות בהתאם לסמכויות שניתנו לו בחוק, וכשעולה חשד פלילי מועבר הטיפול בנושא למשטרה ולפרקליטות המדינה. במנורה סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully