וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הציבור מפסיד מיליונים על דמי קישוריות"

רותי לוי

22.8.2010 / 15:00

המועצה לצרכנות מסרה כי בכל יום מפסיד הציבור 2.2 מיליון שקל על דמי קישוריות מיותרים. כפי שמסתמן עתה, מחיר הקישוריות יופחת בעד 80% תוך ארבע שנים

"בכל יום ציבור הצרכנים מפסיד 2.2 מיליון שקל עבור דמי קישוריות מיותרים, המשולמים לחברות הסלולר", כך נמסר מהמועצה לצרכנות. באוגוסט האחרון פורסמה כוונת משרד התקשורת לקבוע הפחתה מהותית של דמי הקישוריות. כפי שמסתמן עתה, דמי הקישוריות יופחתו בפעימות עד ל-5 אגורות בשנת 2014. מדובר בהפחתה של 80% מרמתם הנוכחית - 25 אגורות.

עם זאת, במועצה לצרכנות זוכרים את ההמלצה המקורית שקיבל המשרד מחברת הייעוץ NERA, על פיה יש להפחית את הקישוריות ל-4.14 אגורות ובאופן מיידי, ולהמשיך בהפחתה הדרגתית עד 2.58 אגורות ב-2014. המלצה זו, כזכור, התרככה בעקבות מחאת חברות הסלולר שטענו כי החישובים של NERAרצופים טעויות, ובעקבות המלצת משרד המשפטים שלא להפחית את הקישוריות באופן חד מבלי לתת לחברות תקופת הסתגלות מסוימת.

לעמדת מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אוהד פלג, קבלת החלטה חדשה השונה באופן קיצוני מההמלצה המקורית של חברת NERA, מצריכה פרסום התחשיבים החדשים של NERA והשלמה של הליך השימוע על מנת לתת לארגוני הצרכנים הזדמנות נאותה להביע את עמדתם.

במכתב ששיגר מנכ"ל המועצה לשר התקשורת הוא קורא לשר שלא לדחות את ההחלטה בנושא דמי הקישוריות, משום שלפי חישובי חברת NERA הציבור משלם היום דמי קישוריות במכפלה של פי 6 מעלות השירות, והחיסכון שהציבור אמור להפיק מהורדת הקישוריות עומד על כ-800 מיליון שקל לשנה. מכאן שהציבור ניזוק ב-2.2 מיליון שקל בכל יום כתוצאה מדחיית המועד לקבלת החלטת המשרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully