וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משולם לוינשטיין מסמנת עליות מחירים בשיעור של כ-50% באור עקיבא

רנית נחום-הלוי

22.8.2010 / 14:51

במכרז של מינהל מקרקעי ישראל זכתה החברה בקרקע לבניית 108 דירות בתחשיב של כ-190 אלף שקל קרקע ליחידה



אזור הצפון מתחיל להוות אופציה גם עבור חברות נדל"ן. במכרז של מינהל מקרקעי ישראל זכתה חברת הנדל"ן משולם לוינשטיין בקרקע לבניית 108 דירות בצפון אור עקיבא תמורת 20.5 מיליון שקל. מדובר בתחשיב של כ-190 אלף שקל קרקע ליחידה - עלייה בשיעור של כ-50% לעומת תוצאות מכרז מינהל מקרקעי ישראל לפני פחות משנה.



בדצמבר 2009 זכתה חברת נדל"ן במכרז של המינהל באותו אזור לבניית 72 דירות תמורת כ-9 מיליון שקל, בתחשיב של כ-125 אלף שקל לקרקע יחידת דיור. הערכות הן כי חברת משולם לוינשטיין תמכור דירות ארבעה חדרים במחיר התחלתי של כ-900 אלף שקל עד מיליון שקל.



אור עקיבא, הנמצאת מזרחית לכביש החוף וקיסריה, ממשיכה לרשום עליות מחירים. אם לפני כשלוש שנים נמכרה בישוב דירת ארבעה חדרים בכ-700 אלף שקל, כיום כבר משווקות בישוב דירות ארבעה חדרים חדשות על ידי חברת שכטמן בכ-820 אלף שקל בממוצע.



מיכל כספי שפירא, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת משולם לוינשטיין, מסבירה כי בכוונת החברה לצמצם את שטחי הדירות ומספרן בכל בניין, כך שבפועל המחיר שקבעו הוא הגיוני ביחס לפוטנציאל שניתן להקים. "קיבלנו את תמיכת העירייה להגדלת צפיפות משמעותית של כ-130 דירות במינימום ואנו מניחים שניתן יהיה לבנות יותר", מסבירה כספי-שפירא.



לדבריה, "מלכתחילה ראינו שהשכונה מושכת אוכלוסיה חזקה. מדובר בשכונה מפותחת, שיש בה מוסדות חינוך ברמה גבוהה ומעונות ים, ולכן היה חשוב לנו לזכות במגרש הספציפי - עתודת הקרקע האחרונה באור עקיבא. אנו מעריכים שהדירות ימכרו בכ-900 עד מיליון שקל מחיר התחלתי על הנייר, כאשר כבר מהקומה השלישית יראו את הים".



במכרז שהוציא הפעם מינהל מקרקעי ישראל נרשמה התעניינות גוברת של חברות נדל"ן באור עקיבא. אם בשנה שעברה הוגשו שתי הצעות בלבד ובשנים קודמות לא הוגשו כלל הצעות או שהוגשו הצעות נמוכות, הרי שהפעם בארבעה מכרזי המינהל הוגשו 33 הצעות. בשלושה מהמכרזים נפסלו הצעות שהיו גבוהות בכ-3.4 מיליון שקל מההצעות הזוכות.



חברת אשדר, שבשליטת קבוצת אשטרום, זכתה גם היא במכרזי המינהל באזור הצפוני של אור עקיבא. החברה רכשה קרקע בשטח של כ-9 דונם לבניית 108 דירות תמורת כ-14.2 מיליון שקל, בתחשיב של כ-132 אלף שקל לקרקע.



גם חברת טרקלין יזום רכשה קרקע בשטח של כ-6 דונם לבניית 72 דירות תמורת 10 מיליון שקל, בתחשיב של כ-140 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור. בנוסף, זכתה גם חברת שתית במכרז של המינהל לרכישת קרקע בשטח של כ-6 דונם תמורת 9 מיליון שקל לבניית 72 דירות, בתחשיב של כ-128 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור.



הערכות הן כי שלוש החברות יישרו קו עם המחירים שתנקוב חברת משולם לוינשטיין, אשר שילמה עבור הקרקע את המחיר הגבוה ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully