וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופת המזומנים של רציו קטנה ב-88 מיליון שקל בחצי השנה הראשונה

ליאור זנו

22.8.2010 / 15:26

לפני כשבוע הגישה רציו נגד משרד האוצר בבקשה לקבל את חומרי ועדת ששינסקי



שותפות חיפושי הנפט והגז , שבשליטת משפחות לנדאו ורוטלוי, פירסמה היום את דו"חותיה הכספיים לרבעון השני של 2010 ולחצי השנה הראשונה. רציו נסחרת בשווי שוק של 2.3 מיליארד שקל על בסיס הציפיות למציאת גז טבעי או נפט במבנה "לוויתן" בו היא שותפה (15%). בדומה לרוב שותפויות חיפושי הגז והנפט, רציו לא מייצרת הכנסות ותעשה כן רק במידה ואכן יימצא גז או נפט באחד מרישיונות החיפוש שלה.



הדבר שמטריד ביותר את השותפות בימים אלו היא ועדת ששינסקי, הבוחנת בימים אלו את סוגיית העברת התמלוגים למדינה. על פי הדו"ח, לפני כשבוע הגישה רציו יחד עם חברות ושותפויות נוספות בתחום עתירה לפי חוק חופש המידע נגד משרד האוצר, בבקשה לקבל את כל החומרים המונחים בפני הועדה במסגרת דיוניה.



בחצי השנה הראשונה של 2010 קטנה קופת המזומנים של רציו ב-88 מיליון שקל, וכעת נמצאים בה מזומנים בשווי 25.3 מיליון שקל. עיקר הירידה נובעת מרכישת ניירות ערך ב-83 מיליון שקל. נכון לסוף יוני, לחברה 150 מיליון שקל המושקעים בניירות ערך סחירים - 30.4% באג"ח ממשליות, 53% באג"ח קונצרניות ו-16.6% במניות ואופציות.



רציו רשמה הפסד של 11.2 מיליון שקל ברבעון ו-9.4 מיליון שקל בחצי השנה, לעומת הפסד של 196 אלף שקל ו-59 מיליון שקל בהתאמה בתקופות המקבילות ב-2009.







לרציו שלושה רישיונות מרכזיים: חמשת רישיונות "רציו ים" לשעבר, בהם גם נמצא מבנה "לוויתן" (15%), שהיא מחזיקה יחד עם נובל אנרג'י (40%), דלק קידוחים (22.5%) ואבנר (22.5%), היתר מוקדם ימי "גל" (100%) ורישיון "שרית" היבשתי (25%) באזור שדה חלץ, יחד עם לפידות, מודיעין והזדמנות ישראלית.



בתחילת יוני הודיעה נובל אנרג'י כי קיימת סבירות של 50% למציאת גז טבעי בהיקף 16 tcf (טריליון רגל מעוקב) ב"לוויתן". בנוסף לכך, קיים פוטנציאל כלכלי למציאת 3 tcf ברי הפקה נוספים בשאר שטחי רציו ים. בנוסף החלה נובל לבחון את הפוטנציאל הכלכלי בשכבות הקרקע העתיקות יותר, להימצאות נפט.



בסוף יולי הודיעה רציו כי קיבלה אישור לדלג על ביצוע הסקר הסייסמי הדו-ממד (2d) בהיתר "גל" וכי תבצע ישירות סקר תלת מימדי (3d) עד סוף 2010. הסקר ישתרע על פני 300 ק"מ ויעלה 5 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully