וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרטן היא המחלה בעלת העלויות הגבוהות בעולם - 1.5% מהתמ"ג

סוכנויות הידיעות

22.8.2010 / 15:46

העול הכלכלי העולמי של הסרטן באובדן כושר עבודה הסתכם ב-895 מיליארד דולר ב-2008



מחלת הסרטן אינה רק אחד מגורמי המוות השכיחים בעולם,והשכיח ביותר בישראל, היא גם המחלה המביאה להפסדים הכספיים הכבדים ביותר, כך עולה מדו"ח חדש של אגודת הסרטן האמריקאית. על פי הדו"ח אשר יוצג השבוע בוועידה העולמית לחקר הסרטן שתיערך בסין, עלות מחלת הסרטן, מבחינת חיי אדם ויצרנות, היא גבוהה יותר מאיידס, מלריה, שפעת ומחלות מדבקות אחרות.

מחלות כרוניות, כולל סרטן, מחלות לב וסכרת, גורמות ליותר מ-60% ממקרי המוות בעולם, אך זוכות לפחות מ-3% מהמימון הציבורי והפרטי, אמרה רייצ'ל נאגנט מהמרכז לפיתוח גלובלי, קבוצת מחקר מוושינגטון. "לא צריך להעביר כסף ממלחמה במחלות מדבקות, אך הסכום שמוקדש כיום למלחמה בסרטן הוא זעום לעומת ההשפעה שיש למחלה, אמר ד"ר אוטיס בראולי", סמנכ"ל הרפואה של האגודה.



העול הכלכלי של הסרטן שווה ל-895 מיליארד דולר ב-2008 - 1.5% מהתמ"ג העולמי. העלות כללה חישוב לפי אובדן חיי אדם וכושר עבודה, ולא לפי עלויות הטיפול במחלה, בהן הדו"ח לא עסק. אירגון הבריאות העולמי צפה כי הסרטן יעקוף השנה את מחלות הלב כגורם המוות השכיח ביותר בעולם. כ-7.6 מיליון איש מתו ממחלת הסרטן ב-2008, ו-12.4 מיליון מקרים חדשים מאובחנים מדי שנה.



החוקרים השתמשו בדו"חות המוות והנכות של ארגון הבריאות העולמי, ובנתוני הבנק העולמי. הם חישבו את השפעתה של המחלה על תוחלת החיים ויצרנותם של אנשים. "זו נהפכה לדרך יותר מקובלת לבחון את העול הגלובלי של המחלה", אמרה ונדי מקס, כלכלנית בריאות מאוניברסיטת קליפורניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully