וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יתרת החוב של המגזר העסקי עלתה ב-1.1% ביוני ל-743 מיליארד שקל

טל לוי

22.8.2010 / 16:00

העלייה בחוב בשל עלייה במדד המחירים לצרכן ובשל גיוס של 4.5 מיליארד שקלים מהבנקים ובאג"ח



בחודש יוני עלתה יתרת החוב של המגזר העסקי עלתה בחודש יוני בכ-7.8 מיליארד שקל (1.1%) והגיעה לרמה של כ-743 מיליארד. כך נמסר מהחטיבה למידע ולסטטיסטיקה של בנק ישראל.



עיקר העלייה ביתרת החוב מקורה בשילוב של עליית מחירים (פיחות שער חליפין ועלייה במדד המחירים), וכן גיוסים נטו של כ-4.5 מיליארד שקל באמצעות החוב לבנקים ובאמצעות האג"ח הסחיר בישראל. אלה קוזזו חלקית ע"י פירעונות בסך של כ-1.5 מיליארד בחוב הלא סחיר ובחוב לחו"ל.



במחצית הראשונה של השנה עלה החוב של המגזר העסקי בכ-6.8 מיליארד שקל (כ-0.9%), בעיקר עקב פיחות השקל מול הדולר בכ-2.6% בתקופה זו ונטילת הלוואות נטו מהבנקים.



הנפקות אג"ח



בחודש יולי הנפיק המגזר העסקי אג"ח בשווי של כ-2.9 מיליארד שקל, מתוכן כ-2.7 מיליארד באג"ח סחיר. סך ההנפקות בחודש יולי גבוה מממוצע ההנפקות החודשי בשנה האחרונה (2.2 מיליארד שקל), וזאת בדומה להנפקות ביוני ולאחר שפל בהנפקות במאי.



מתחילת שנת 2010 הסתכמו ההנפקות של המגזר העסקי בכ-14 מיליארד שקל, רובן באג"ח סחירות בבורסה בתל אביב.



עלויות החוב



בחודש יוני הצטמצם מעט הפער בין הריבית על האשראי לריבית על הפיקדונות במגזר הלא צמוד, בשל ירידה קלה בריבית הממוצעת על האשראי הלא צמוד.



בחודש יוני עלה המרווח בין תשואת מדד האג"ח הקונצרני הצמוד, תל בונד 60, לבין תשואת האג"ח הממשלתיות הצמודות בכ-0.1 נקודות האחוז, בהמשך לעלייה של 0.3 נקודות האחוז בחודש מאי והגיע ל-2.2 נקודות. זאת, על רקע עליית הסיכון בשווקים הפיננסים בתקופה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully