וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ומנכ"ל ק.א.ל איתן בן דוד התפטר מתפקידו - עופר גלבוע יחליפו

עמירם כהן

22.8.2010 / 16:59

החברה מטיסה יצוא חקלאי של ישראל ומובילה מטען כללי



יו"ר ומנכ"ל ק.א.ל, המטיסה יצוא חקלאי של ישראל ומובילה מטען כללי, איתן בן דוד, תפטר מתפקידיו בק.א.ל. החברה נמכרה ב-12.8 על ידי בעליה: המושבים, הקיבוצים ומועצת הצמחים לחברת חגי שבבעלות עופר גלבוע וירום אורן בכ-9.1 מיליון דולר. לאחר המכירה מחזיק גלבוע ב-96% ממניות ק.א.ל ואורן ב-4%. ככל הידוע הרוכשים גם שילמו את הוצאות המכירה הנאמדות בכ-0.9 מיליון דולר. בן דוד הודיע על התפטרותו לחברי הדירקטוריון ולאחר מכן עזב את החברה. יחד איתו התפטרו כל חברי הדירקטוריון הקודם. כמו כן, פרשה מהחברה מנהלת הכספים נועה יוצר.

במגעים שקיימו גלבוע ובן דוד, בהם נבדקה האפשרות שבן דוד יישאר מנכ"ל ק.א.ל, לא הושגו הסכמות ובן דוד החליט לפרוש. היו"ר החדש יהיה עופר גלבוע שככל הנראה גם ינהל את החברה עד למינוי מנכ"ל חדש, אף שייתכן כי יחליט למלא את התפקיד בעצמו גם בהמשך. את הרכישה מימנה קבוצת גלבוע-אורן בהון עצמי ובמימון קרן ההשקעות פלנוס, שבשליטת קבוצת דוברת, העוסקת במימון מיזמים בתעשייה ובהייטק. את המוכרים ייצג בעסקה רו"ח אודי לויצקי, מנהל תחום מיזוגים ורכישות במשרד רו"ח bdo זיו האפט.



בעלי המניות בק.א.ל ניהלו בשנתיים האחרונות מו"מ עם רוכשים שונים שלא עלה יפה, בעיקר בגלל מחלוקות פנימיות ביניהם, ובשל המשבר הכלכלי העולמי שפגע קשה בעסקי החברה. לפני מכירתה לקבוצת גלבוע-אורן, ניהלו בעלי המניות בק.א.ל מו"מ עם איש עסקים רן אריאב, שהציע לרכוש את החברה ב-6.5 מיליון דולר, אלא שמו"מ התפוצץ על פער של כחצי מיליון דולר.



במחצית השנייה של 2009 נחלצה ק.א.ל מהמשבר בו הייתה נתונה וב-7 החודשים הראשונים של השנה הציגה רווחים יפים, מהם עולה כי אילו אריאב היה רוכש את החברה בסכום שבמו"מ - הוא היה מחזיר לעצמו את ההשקעה בחצי שנה בלבד.



גורמים בחברה מסרו כי לפני יותר משלוש שנים הוצע עבורה לבעליה סכום של כ-30 מיליון דולר אך בשל המחלוקות הפנימיות החברה לא נמכרה. לק.א.ל שני מטובי מטען ישנים ולאחרונה רכשה מטוס ישן נוסף ב-3.5 מיליון דולר. המנכ"ל הפורש, מזכ"ל תנועת המושבים איתן בן דוד, מסר בתגובה: "קיבלתי מהרוכשים הצעה נדיבה להישאר בתפקיד מנכ"ל אבל העדפתי להתפטר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully