וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעשיית קרנות הנאמנות גייסה השבוע 0.8 מיליארד שקל - והגיעה לשיא של 150 מיליארד שקל

יעל פטר

22.8.2010 / 18:11

הקרנות המינייתיות מדשדשות וגייסו 25 מיליון שקל בלבד



למרות שבוע גיוסים רגוע, תעשיית קרנות הנאמנות ממשיכה לצמוח בתקופה האחרונה ומנהלת כיום כ-150 מיליארד שקל - שיא של כל הזמנים - לעומת 133.2 מיליארד שקל בתחילת השנה. בשבוע החולף נרשמו גיוסים של כ-0.8 מיליארד שקל שחולקו בין הקרנות המסורתיות שגייסו כ-0.6 מיליארד שקל, לבין הקרנות הכספיות שרשמו גיוסים בסך 0.2 מיליארד שקל, כך נמסר מבית ההשקעות מיטב.

על רקע פרסום מדד המחירים לצרכן לחודש יולי, רשמו הקרנות השקליות פדיונות של כ-80 מיליון שקל בלבד - הפדיון השבועי הנמוך ביותר ב-5 השבועות האחרונים. במיטב מציינים, כי חלק מהירידה בפדיונות נובע מגיוסים נגדיים לקרנות המתמחות בהשקעה באגרות חוב קונצרניות שקליות ובמדד התל בונד השקלי. בקרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד נרשמה ירידה נוספת בקצב הגיוסים לאחר שהגיוס השבועי אליהן הסתכם בכ-60 מיליון שקל בלבד.



קרנות אג"ח חברות וכללי מובילות את טבלת המגייסות השבועית של תעשיית הקרנות עם גיוס של 540 מיליון שקל. סכום המבטא קצב גיוס יומי של כ-110 מיליון שקל - לעומת קצב של 120 מיליון שקל בשבוע הקודם לו. על פי הערכות בענף הקרנות, חלק לא מבוטל מהכספים גויסו לקרנות מנוהלות עם חשיפה מנייתית. הדבר מצביע על המשך הגדלת רמות הסיכון שהמשקיעים בקרנות הנאמנות מוכנים לקחת.



הקרנות המנייתיות (ישראל, חו"ל וגמישות) אינן מצליחות להתרומם כאשר את השבוע החולף הן מסכמות עם גיוסים קלים של כ-25 מיליון שקל בהובלת הקרנות המתמחות במניות בישראל שרשמו גיוס של כ-30 מיליון שקל. הקרנות הגמישות רשמו גיוס קל עוד יותר של כ-5 מיליון שקל בלבד, ומנגד רשמו הקרנות המתמחות במניות בחו"ל פדיון שבועי שני ברציפות של כ-10 מיליון שקל.



הקרנות הכספיות רושמות שבוע חיובי נוסף על רקע פרסום מדד יולי. עקב שימושם כמגן מס, נרשמו ערב פרסום המדד גיוסים של כ-100 מיליון שקל. בסיכום שבועי רשמו קרנות הקטגוריה גיוסים של כ-170 מיליון שקל שמסכם גיוס של 0.4 מיליארד שקל מתחילת החודש.



קרנות אגד חוץ בנוסף לגיוסים של כ-70 מיליון שקל בשבוע החולף, מסכמות את הגיוס ל-220 מיליון שקל מתחילת החודש, ושווי נכסיהן מגיע עד כדי 1.7 מיליארד שקל לעומת 0.5 מיליארד שקל בראשית השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully