וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיליארדר המצרי נגיב סאוויריס במגעים למכירת אחזקות הטלקום שלו לוימפלקום הרוסית

סוכנויות הידיעות

22.8.2010 / 19:10

מיזוג שכזה עשוי ליצור חברה בעלת שווי שוק הגדול מ-25 מיליארד דולר



המיליארדר המצרי נגיב סאוויריס נמצא במגעים למיזוג נכסי הטלקום שלו עם חברת הסלולר הרוסית וימפלקום. מיזוג זה, אם יתרחש, יצור חברה ששווייה גדול מ-25 מיליארד דולר, דיווחו מקורבים לנושא לבלומברג ביום שבת. לדברי המקורות, מבנה העסקה טרם הוכרע. החברה הממוזגת תיהנה מיותר מ-200 מיליון לקוחות, ותעניק לוימפלקום, חברת הסלולר השנייה בגודלה ברוסיה, דריסת רגל באפריקה ובמזרח התיכון.



סאוויריס יהיה למשקיע משמעותי בחברה הממוזגת, שתכלול את אחזקותיו בחברת אוראסקום טלקום הולדינג המצרית, ובמפעילת הסלולר האיטלקית וינד טלקום. זהו הניסיון השני של סאוויריס למכור את נכסי אוראסקום השנה. ביוני קרסו מגעים למיזוג עם חברת mtn הדרום-אפריקאית.



וימפלקום, הנסחרת בבורסת ניו יורק, נוסדה על ידי חברת האחזקות אלפא גרופ של המיליארדר הרוסי מיכאיל פרידמן, ועל ידי טלנור הנורווגית. לחברה אחזקות במפעילות סלולר ברוסיה ובאוקראינה. אלפא גרופ מחזיקה ב-39.2% מוימפלקום, וטלנור מחזיקה ב-39.6%.



לוימפלקום שווי שוק בסך כ-19 מיליארד דולר. כלל האחזקות של סאוויריס העומדות על הפרק מסתכמות בכ-6 מיליארד דולר - 2.4 מיליארד דולר עבור אוראסקום, ו-3.6 מיליארד דולר עבור וינד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully