וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל החום: 20% ממטעי התפוחים בארץ נפגעו

עמירם כהן

22.8.2010 / 19:36

בעקבות גל החום נפגעו 10,000 דונם של מטעי תפוחים, אך בטווח הקצר צפויות ירידות מחירים בשל עודפים. עוד מנזקי החום: כ-20 אלף עופות מתו בלולים בצפון הארץ

10,000 דונם של מטעי תפוחים, כ-20% משטחי התפוח בישראל, נפגעו קשה בגל החום האחרון. עיקר הפגיעה היא במטעי התפוחים בגליל ובגולן, שם נמצאים מרבית מטעי התפוחים בישראל.

בשל החום הכבד נפגעו חלק מהזנים האדומים (סטרקינג, יונתן) והתפוחים לא יקבלו את צבעם האדום ויישארו ורודים. זנים אחרים כמו הגולדן דלישס לא יקבלו את צבעם הירוק-הצהוב האופייני. עיקר הפגיעה, לדברי חיים הוד, מגדל תפוחים ממטולה, היא בהבשלה בלתי אחידה של הפרי. בעוד שהחלקים הפנימיים של הפרי הבשילו, החלקים החיצוניים, כגון הקליפה והשכבה שמתחתיה, לא הבשילו.

התוצאה של ההבשלה הבלתי אחידה תהיה שלא ניתן יהיה לאסום את הפרי במחסני הקירור לתקופה ארוכה ועל המגדלים יהיה לשווק אותם קודם למועדים המתוכננים, כך שבטווח הקצר יוצף השוק בתפוחים והמחירים ירדו. בטווח הארוך יורגש מחסור בפרי והמחירים יהיו גבוהים מהמקובל בשנים קודמות. להערכת הוד הנזקים למגדלי התפוחים בגליל יסתכמו במיליוני שקלים.

מהקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות (קנ"ט), חברת הביטוח הממשלתית המבטחת את היבולים נמסר, כי שמאי הקרן יצאו למטעי התפוחים בגליל ובגולן להעריך את הנזקים שיהוו בסיס לפיצוי החקלאים שהגישו הודעות על נזקים. לדבריהם הערכת הנזקים תארך מספר ימים ובשלב זה עדיין מוקדם לפרסם נתונים.

עוד נמסר מהקרן כי כ-20 אלף עופות מתו בחום הכבד בלולים ביישובי הצפון בנוסף למאות אלפי העופות שמתו בגל החום הקודם. התמותה הנמוכה יחסית, נובעת, לדברי הקרן, מהכנה ותפקוד טוב יותר של מערכות הצינון בלולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully