וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: פישר יישאר מתואם עם מדינות המערב - לא יעלה הריבית

מוטי בסוק

22.8.2010 / 21:00

מחר תתפרסם החלטת הנגיד; העלייה במדד המחירים לצרכן ביולי מגדילה הסיכוי להותרת הריבית ברמה של 1.75%



נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, יחליט היום בצהריים אם להותיר את ריבית הבסיס במשק ברמתה הנוכחית, 1.75%, גם בחודש החגים ספטמבר, או להעלות אותה פעם נוספת, ל-2%. הודעת הנגיד תתפרסם מחר. מרבית ההערכות הן כי הנגיד יחליט להותיר את הריבית ללא שינוי.




לפני חודש פישר העלה במפתיע את הריבית במשק ב-0.25%, ל-1.75%. השאיפה הבסיסית של הנגיד בחודשים האחרונים היא להביא את הריבית הריאלית במשק למה שהוא מכנה רמה "נורמלית". לשם כך יש מקום להעלות את הריבית במשק לרמה גבוהה בהרבה מהרמה הנוכחית.



הנגיד ממשיך לשמור בחודשים האחרונים על רמת ריבית מרחיבה במשק, בשל אילוצים מבחוץ ומבית. ההערכות הן כי הנגיד לא יעלה את הריבית היום מתבססות על הנחה שפישר לא ירצה להגדיל פעם נוספת את פער הריביות בין ריבית בנק ישראל לריביות כל הבנקים המרכזיים הגדולים בעולם המערבי - בשעה שכל ההערכות מצביעות על כך כי בנקים אלו לא יעלו את הריבית לפחות עד אמצע 2011.



סיבות נוספות התומכות בהשארת הריבית ברמה של 1.75%, לדעת הכלכלנים, הן העלייה במדד המחירים לצרכן ביולי (0.5%), שהיתה נמוכה מההערכות המוקדמות, המשך הדשדוש בכלכלה האמריקאית והרצון להמשיך ולסייע לצמיחה ולתעסוקה במשק.



עם זאת, שורה של נתונים תומכים בהעלאה נוספת של הריבית, כמו הצמיחה המהירה במשק ברבעון השני של 2010 בשיעור של 4.7% (בבנק ישראל צפו צמיחה של 4.6%), המשך העליות במחירי הדירות והחשש בבנק ישראל מפני בועת נדל"ן בישראל.



ההערכה במשק כיום היא כי האינפלציה ב-2010 תהיה באמצע תחום יעד האינפלציה השנתי של הממשלה (1% 3%), כלומר כ-2%, וכי האינפלציה ב-12 החודשים הקרובים תהיה מעט מתחת לגבול העליון של יעד
האינפלציה השנתי של הממשלה, 3%-1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully